לכל ההלכה יומית
כתבו הפוסקים: ”נוהגים להתענות בעשרים בסיון בכל מלכות פולין“, מחמת ריבוי הצרות שאירעו לעם ישראל ביום זה, הן בשנת ד‘ אלפים תתקל"א, והן בגזירות ת“ח ות“ט. אולם הרבי מציין שרבותינו-נשיאינו לא נהגו לצום ביום זה אפילו בזמן שכ"ק אדמו"ר מוהריי"ץ היה בפולין, וכמה נהגו אז להתענות. כיום ציון מאורעות יום זה, בא לידי ביטוי בעיקר בשבת מברכים חודש סיוון באמירת "אב-הרחמים", ובקינות לתשעה באב שחוברו עליהן. ולגבי עריכת חתונות ביום כ' סיון, יש שנהגו לערוך נישואין ביום זה, אולם יש שהחמירו שלא לעשות בו חתונות, ויש אומרים אף בשם הרבי - שראוי לא לערוך את החופה מבעוד-יום, אלא במוצאי כ' סיון.
מג"א או"ח סו"ס תקפ וסתקס"ח סק"ח הוזכר בשו"ע אדמוה"ז או"ח סרמ"ט סי"ג; שם סרפ"ד סי"ד; טעמי המנהגים אות תתקצד; אורחות חיים ספינקא, סתצ"ג סק"א; הוראת הרבי בזה הובאה בנטעי גבריאל נשואין ח"א פמ"ח ס"ד