לכל ההלכה יומית
כפי שהתבאר בהלכות הקודמות איסור צער בעלי-חיים על אף חומרתו – לא חל במקום שיש בו צורך לאדם. אל שלחנן של הפוסקים הובאה השאלה, האם יציאה לציד לצורך שעשוע והתעמלות מותרת, או שיש בה משום איסור. על שאלה זו כתב הנודע ביהודה להוכיח שבעצם הריגת בעל- חי אין איסור צער בעלי-חיים, ואף לא הכרחי שיש בו משום איסור בל תשחית שכן יכול ליהנות מעורו. אולם למסקנת דבריו נטה לאסור מכוון שונה, שכן בכל התורה המינוח "איש ציד" מיוחס רק לנמרוד ועשו, ואין דרכו של איש ישראל להמית בעל- חי ללא תועלת; וכשהדבר כרוך בסכנה יש בכך אף איסור משום ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".
בראשית י, ח; שם כה, כז; דברים ד, טו; שבת קכח, ב וברש"י וברי"ף שם; ב"מ לב, א; טוש"ע ונ"כ חו"מ סער"ב ס"ט; שו"ע אדמוה"ז או"ח סשט"ז ס"ג וחו"מ הל' עוברי דרכים וצער בעלי חיים ס"ד והל' שמירת גו"נ סוף ס"ח; שו"ת נודע ביהודה תניינא, יו"ד ס"י
ראו גם מאותו שבוע
-
האם קרם ידיים נחשב לחציצה בנטילת ידיים?
יום א'
-
האם מותר להרוג בעל חי המזיק לאדם, או שיש בזה משום איסור צער בעלי חיים?
יום ב'
-
האם מותר להשתמש בתכשירים שנוסו על בעלי חיים?
יום ג'
-
אשה שהדליקה נרות שבת, האם יכולה לבקש מבעלה שיעשה עבורה מלאכה?
יום ה'
-
האם מותר לבקש לעשות פעולה האסורה עבורי בשבת, ממי שעבורו היא מותרת?
יום ו'