לכל ההלכה יומית
תקנו חכמים להסב בדרך חירות בליל הסדר. וכיוון שבעבר היו רגילים לשבת על גבי כרים וכסתות, ההסיבה הייתה בתנוחה בה כל הגוף נשען על מיטה או על כרים וכסתות. ואף שכיום אנו רגילים לשבת על כסאות, ואין רגילים כלל להסב על מיטות ולאכול בצורה שכזו, מכל מקום - הואיל ותיקנו חכמים לאכול בליל הסדר בהסיבה, התקנה נותרה, וגם כיום מצווה לאכול את המצה ולשתות את ארבע הכוסות בהסיבה; ולכן יש להכין כרים וכסתות במקום מושבו, שיסב עליהן דרך חירות.
שו"ע אדה"ז או"ח סתע"ב ס"ז-ח.
ראו גם מאותו שבוע
-
מהו אופן ההסיבה בליל הסדר?
יום ב'
-
האם מחנכים את הקטנים בהסיבה?
יום ג'
-
מהם הדברים שצריכים הסיבה בליל הסדר?
יום ד'
-
מי שקשה לו לעמוד בספירת העומר האם יכול לספור בישיבה?
יום ו'
-
אין נתונים