לכל ההלכה יומית
נאמר: "וספרתם לכם ממחרת השבת וגו'". ונאמר: "שבעה שבועות תספר לך מהחל חרמש בקמה תחל לספור". בפסוקים אלו מצווה התורה על מצוות ספירת-העומר. ולמדו חכמים מלשון הפסוק "מהחל חרמש בקמה תחל לספור", שספירת-העומר וברכתה צריכה להיות "בקמה" כלומר, בעמידה, ולכן בעת הספירה יש להקפיד שלא להישען על שום-דבר באופן כזה שאם יסולק יוכל ליפול כתוצאה מכך. עם זאת אם ספר מיושב יצא, וכן זקן או חולה שקשה להם לעמוד, יכולים לספור בישיבה.
ויקרא כג, טו-טז. דברים טז, ט. רמב"ם הלכות תמידין ומוספין פ"ז הכ"ג ובכסף משנה שם. שו"ע אדה"ז או"ח סתפ"ט ס"ד. נטע"ג פסח ח"ג פל"ג ס"א-ב.
ראו גם מאותו שבוע
-
כיצד היו מסבים בעבר בליל הסדר, וכיצד מסבים כיום?
יום א'
-
מהו אופן ההסיבה בליל הסדר?
יום ב'
-
האם מחנכים את הקטנים בהסיבה?
יום ג'
-
מהם הדברים שצריכים הסיבה בליל הסדר?
יום ד'
-
אין נתונים