לכל ההלכה יומית
אמרו חכמים: "על ..של יד אומר ..להניח תפילין ..של ראש אומר ..על מצות תפילין". שכן, תפילין של יד ותפילין של ראש מעיקרן הינן שתי מצות שאינן מעכבות זו את זו; אך תקנו חכמים לסמוך הנחת תפילין של ראש לשל יד ושלא לדבר ביניהם, בכדי שתחול ברכת "להניח תפילין" גם לתפילין של ראש. על חומרת האיסור לדבר בין "של יד" ל"של ראש" ניתן ללמוד מהאמור בגמרא, שאזהרת "הכהן-המשוח" לפני היציאה למלחמת רשות, "איש הירא .. ישוב לביתו", הכוונה למי שירא מעבירות שבידו, כגון שדיבר בין הנחת תפילין של יד לשל ראש! אולם מי שדיבר ביניהם, יברך לפני הנחת תפילין של ראש, ונוסח הברכה היא "על מצוות תפילין".
מנחות לו, א-ב; טוש"ע ונ"כ או"ח סכ"ה; שו"ע אדמוה"ז שם סכ"א; פסקי הסידור הלכות תפילין ד"ה אעפ"כ; אג"ק כ"ק אד"ש חט"ו ע' קפה; פסקי הסידור להרב נאה; אג"ק כ"ק אדמו"ר מוהריי"ץ חי"ג ע'