לכל ההלכה יומית
בהלכה הקודמת הובאו דברי הפוסקים שבזמן הדלקת נרות החנוכה נהגו הנשים שלא לעשות מלאכה. ודנו הפוסקים עד מתי נאסרה המלאכה. יש שכתבו שטעם איסור עשיית מלאכה בעת הדלקת הנרות, הוא מפני שזמן זה נחשב כעין חג, ולכן יש להקפיד שלא לעשות מלאכה כל עוד והנרות דולקים. לעומתם יש שכתבו, שטעם איסור עשיית מלאכה נעוץ באיסור ליהנות לאור הנרות, ויש לחשוש שמא יכבה האור בבית באמצע המלאכה, וימשיכו במלאכה לאור הנרות; ולפי טעם זה כתבו, שלאחר שעובר הזמן המינימאלי לבעירת הנרות, שהוא חצי שעה, או לכל-היותר חמישים דקות, שאז מותר מן-הדין להשתמש לאורן - מותר לעשות מלאכה שלא כנגד הנרות, וכך מנהגנו למעשה.
טוש"ע ונ"כ או"ח סתר"ע; השלמה לשו"ע אדמוה"ז או"ח סתר"ע סוס"ד; מ"ב וכה"ח רסתר"ע; פסק"ת שם; נטעי גבריאל הל' חנוכה פרק לח; ספר המנהגים -חב"ד עמ' 71 . תודתי להרש"י שי' פרידמאן
ראו גם מאותו שבוע
-
היכן צריכים החתן והכלה ליווי כשמירה?
יום א'
-
ממתי יש להתחיל את הלווי כשמירה על החתן והכלה?
יום ב'
-
הרואה תהלוכת הכנסת ספר תורה, עד מתי חייב לעמוד מפני ספר התורה?
יום ג'
-
מהן המלאכות שיש להימנע לעשותם בזמן הדלקת נרות החנוכה?
יום ד'
-
כשאין מניין בערב שבת בבית הכנסת, האם ניתן לברך על הדלקת נר חנוכה?
יום ו'