מי שהוא חיוב והוא לא הספיק להתפלל במניין ופספס את הקדישים של שחרית מה עליו לעשות?
להשתדל לומר קדישים במניינים אחרים, כדי להגיע לט"ז קדישים ביממה.
מקור:
- אג"ק אד"ש חלק יז עמוד ער

הרב נתנאל לייב
לכל השו"ת
להשתדל לומר קדישים במניינים אחרים, כדי להגיע לט"ז קדישים ביממה.
מקור:
הרב נתנאל לייב
פעולות שאלה ותשובה
הקדיש שהחיוב אומר זה קדיש אחר פסוקים או קדיש דרבנן שאחר דברי אגדה, קדישים אלו אפשר לומר כשיש עשרה שומעים בלי קשר לתפילה במנין.
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
יש הידור לומר את כל הקדישים אף במקום שאין חיוב, אלא שיאמר מי שאין לו אב ואם או מי שהוריו מסכימים שיאמר.
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
יש דעה שאחרי חמישים שנה מפסיקים לומר קדיש, אך למעשה הסכמת כלל הפוסקים שממשיכים לעולם.
לעמוד השאלההרב דניאל לנאו
כתב החתם סופר בשו"ת שלו: “מה שמורגל שאין אומרים קדיש אחר המאבד עצמו לדעת, לא ידעתי טעם הגון, וכי מפני שלא עשה מעשה עמיו לא נצילהו מרדת שחת, ואם ירד לא נעלהו, ומי לנו אינו עושה מעשה עמיו כאבשלום, ודוד המלך עליו השלום אמר שבע פעמים בני כדי להעלותו מז’ מדורי גיהנם. וכן אלישע (= המכונה “אחר”) לא עשה מעשה עמיו ור’ מאיר העלה עשן מקברו כדי להצילו מדינה של גהינום" . ולכן אפשר לומר עליה קדיש. (בנוגע לחיוב אבילות יש דיון ואכמ"ל).
לעמוד השאלההרב פנחס קדיש