בקשר לליל שבועות שנוהגים להישאר ערים, יש כמה דיעות בעלות השחר, לפי איזה שיטה אנו נוהגים?
נוהגים להיות ניעורים כל הלילה ולעסוק בתורה עד עלות השחר. בעניין זמן 'עלות השחר', הדעה המקובלת היא – כדברי הגר"ח נאה שהוא 120 דקות לפני 'הנץ החמה'. וכך ניתן לנהוג למעשה.
מקור:
- שו"ע אדה"ז סי' תצ"ד ס"ג, ראה ספר 'שיעור מקוה' ע' קפד. עיי"ש
- בעניין זה ישנם כמה דיעות בין רבני אנ"ש, וראה ב"אוצרות ירושלים" חלק עה סתשצא ע' תתשצה־ז
- קובץ יגדיל תורה שנה עשירית חוברת ג (ע) סמ"ה
- קובץ רז"ש עמ' 172 ואילך, קובץ יגדיל תורה שנה עשירית, חוברת ד (עא) סי' נט. וראה שיעורי ציון להגרא"ח נאה ע' עד (אות לז ובהערה 15).

מכון הלכה חב"ד