דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

לכל השו"ת

האם ניתן להשתמש במארזי מזון ושתייה ללא טבילתם?

דנו הפוסקים אודות מאכלים ומשקאות הנרכשים בכליהן האם חלה עליהם חובת טבילה. ולמעשה כתבו הפוסקים שכל עוד והמאכל נמצא בכלי המקורי עמו נרכש, מותר להשתמש בו ואף לאכול או לשתות מהכלי עצמו, שכן עיקר הכוונה הייתה על רכישת המאכל ולא הכלי; ועוד כמה טעמים נאמרו להקל בזה. אולם לאחר גמר הוצאת כל התכולה מן הכלי, השימוש בכלי הופך אותו לכלי קבוע, ולכן באם מעוניינים למלאותו בדברי מאכל או משקה יש להטבילו.

מקור:

  • ראה ציץ אליעזר ח"ח סכ"ו
  • טבילת כלים פ"ד סי"ב ואילך.
הרב יוסף אברהם פיזם

הרב יוסף אברהם פיזם

ראש ישיבת ורב קהילת חב"ד קרית שמואל וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

פעולות שאלה ותשובה

  • 314 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • אנחנו בטיול בטבע, האם מותר לחתוך אוכל בסכין יפני שלא עבר טבילה?

    אינו שונה מדין סכין רגיל, אין להשתמש בסכין שאינו טבול.

    לעמוד השאלה
    הרב שרגא נתן דהן

    הרב שרגא נתן דהן

    דיין ומו"צ בבית שמש וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    469 צפיות
  • האם מותר בחול המועד לטבול כלים לצורך חול המועד?

    מותר לטבול כלים בחול המועד.

    לעמוד השאלה
    הרב שלמה יצחק פראנק

    הרב שלמה יצחק פראנק

    רב מרכז העיר עכו וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    3105 צפיות
  • כוס חרס שציירתי עליה והיא צריכה טבילה, האם אני צריך לקלף את הציורים לפני הטבילה?

    אם הציורים לא מפריעים לכם ואין בכוונתכם להורידם, מותר להטביל עם הציורים.

    לעמוד השאלה
    הרב שמואל מקמל

    הרב שמואל מקמל

    מו"צ בנוף הגליל // לדף הרב

    409 צפיות
  • קנינו קומקום חשמלי עם חותמת השגחה שאינו צריך טבילה, אך קניתי את הקומקום בחנות בבעלות נכרי, האם עדיין אינו טעון טבילה?

    הקומקום חייב טבילה, כדין כל כלי שהיה בבעלות גוי. בדרך כלל גם נותן הכשרות מציין, שאינו טעון טבילה כל עוד לא היה בבעלות גוי בדרך.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    559 צפיות
צור קשר בוואטסאפ