דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

לכל השו"ת

האם מותר בפורים ללבוש בגדי אשה כתחפושת?

למעשה ראוי להחמיר בזה.

מקור:

  • לגבי איסור "לא ילבש גבר שמלת אשה" (דברים כב, ה), שנאמר בכדי למנוע פריצות ולהתרחק מדרכי העכו"ם (ראה נזיר נט, א. טוש"ע ונ"כ יו"ד סקפ"ב), היו שכתבו שהאיסור הוא בעצם הלבישה (דרכי-תשובה יו"ד סקפ"ב סק"ז
  • מנח"י ח"ב סק"ח). ולגבי המנהג ללבוש תחפושות לצורך שמחת פורים או שמחת חתן וכלה, היו שכתבו שאין למחות ביד בגברים הלובשים תחפושות של בגדי נשים וכן להיפך, כיוון שמטרת הלבישה היא לשם שמחה בלבד. אלא שלמעשה פוסקים רבים אסרו זאת (ראה מהר"י-מינץ תשובה טז
  • רמ"א או"ח סתרצ"ו ס"ח
  • מ"ב שם סק"ל
  • ב"ח יו"ד סקפ"ב ט"ז שם סק"ד).
הרב ליאור רוזנבוים

הרב ליאור רוזנבוים

דיין ומורה-צדק בבאר שבע וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

פעולות שאלה ותשובה

  • 106 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • בחור מבוגר בתקופת שידוכין שזקנו מלבין ומתקשה בעקבות כך בשידוכים, האם מותר לו לצבוע את זקנו?

    יש צדדים להיתר, אך הרבה פוסקים אוסרים - למעשה עליו לפנות לרב שמכירו ולשאול אותו האם הוא מתיר זאת בהתחשב במצבו.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    1517 צפיות
  • מה נכלל באיסור לא ילבש?

    נאמר: "לא יהיה כלי גבר על אשה ולא ילבש גבר שמלת אשה כי תועבת ה"א כל עשה אלה". ודרשו חכמים: "שלא ילבש איש שמלת אשה, וישב בין הנשים ואשה שמלת איש ותשב בין האנשים". מפני שהדבר עלול להביא לידי פריצות, וכן מפני שהוא מדרכי עובדי-גילולים, כחלק מפולחן העבודה-זרה. ועל-כן אסור לאיש ללבוש בגדי נשים ולהיפך, ובכלל לאו זה אסור לגבר לענוד תכשיטים ודומיהם. ולדעת הרבה פוסקים האיסור הוא לא רק כשלבוש כולו בבגדי אשה, אלא אף בבגד אחד בלבד. בכלל איסור "לא-ילבש" אסרו חכמים על האיש להסיר את שערותיו הלבנות לשוות לעצמו מראה צעיר, שכן הוא בכלל נויי נשים, ויש שכתבו שכמו-כן אסור לאיש לצבוע שערותיו, והיו שנטו להקל בזה בעת צורך-גדול. ודנו הפוסקים אודות טיפולים פלסטיים לגבר, האם מותרים, ונטו להקל בהסרת מומים וכתמים שונים להחזיר את מראה האדם למצבו הרגיל. ויש שהתירו אפילו במומים שהיו עמו מעת לידתו, כיוון שהסרתם מחזירה אותו למראה שאר בני האדם והדבר לא כרוך בקישוט, אולם כשמראהו הוא מראה רגיל אלא שמעוניין בניתוח פלסטי לשם נוי, הדבר אסור משום "לא-ילבש" וכיון שרבו הספקות בזה אין לעשות דבר מבלי להיוועץ תחילה עם מורה-הוראה.

    לעמוד השאלה
    הרב ליאור רוזנבוים

    הרב ליאור רוזנבוים

    דיין ומורה-צדק בבאר שבע וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    564 צפיות
  • האם מותר לגבר להסתכל במראה?

    מן הדין האיסור להביט במראה, הוא במקום שרק נשים דרכן בכך ויש בזה משום לא ילבש, אבל במקום שגם דרך האנשים בכך - מותר, אך נהגו להחמיר בכך, וגם לדעת המחמירים, אם מסתכל כדי להסיר כתמים מפניו וכדומה, מותר (היינו שלא מסתכל כדי להתקשט, וזה ההיתר להסתכל במראה ליישר התפילין).

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    מורה צדק, צפת וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    1357 צפיות
  • האם לאישה מותר ללכת עם נשק?

    באופן כללי אין לאישה לשאת נשק, אמנם לצורך ביטחון, ובפרט במקומות שמצויים שם ה'מזיקים' יכולה להסתובב עם נשק, אך שיהיה מכוסה ולא גלוי, וגם במקום כזה אם יש גברים שיכולים לשאת נשק ראוי שהם ישאו את הנשק ולא האישה.

    לעמוד השאלה
    הרב פנחס קדיש

    הרב פנחס קדיש

    מורה-צדק ורב בית הכנסת, רחובות וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    1498 צפיות
צור קשר בוואטסאפ