האם נטילת ידיים אחרי תספורת היא למי שמספר או למי שמסתפר?
בעקרון ובעיקר זה למסתפר, אבל למעשה גם המספר נוגע בדרך כלל במקומות מכוסים. ועליו גם כן ליטול ידיים.
מקור:
- שו"ע אדה"ז סי' ד' סי"ט, שם סי' קס"ד ס"ב.

הרב מנחם מענדל הלפרין
לכל השו"ת
בעקרון ובעיקר זה למסתפר, אבל למעשה גם המספר נוגע בדרך כלל במקומות מכוסים. ועליו גם כן ליטול ידיים.
מקור:
הרב מנחם מענדל הלפרין
פעולות שאלה ותשובה
נטילת ידיים לאחרי שקמים בבוקר יש מקום להימנע, נטילת ידיים לסעודה אחר שירותים וכדומה אפשר.
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
חיוב נטילת ידיים לדבר שטיבולו במשקה, הוא כשהמאכל נרטב מאחד משבעת המשקים שהם: יין, דם, שמן זית, חלב, טל, דבש ומים בלבד. ולכן סופגניה רגילה המטוגנת בשאר שמנים ולא בשמן זית, אינה מצריכה נטילת ידיים לפני אכילתה.
לעמוד השאלההרב שלום דובער טאלר
לא, כיון שהמאכל נאכל בכף וכל דבר שדרכו להיאכל בכף ונאכל כך בפועל אין צורך ליטול ידיים.
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
ראוי לדקדק שאף בעת לימוד התורה יהיו ידיו נקיות, אולם חיוב נטילת הידיים הוא רק קודם התפלה, אך ללמוד התורה, אפילו כאשר נגע במקומות המכוסים אין צורך לחזר דווקא אחר מים לנטילת ידיים, אפילו במקום שמצויים מים, אלא די בניקיון כלשהו.
לעמוד השאלההרב ליאור רוזנבוים