דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

שאלות ותשובות

50 תוצאות

  • האם בחב"ד מקפידים לישון עם הראש למזרח או לצפון, כפי שמוסבר בזוהר?

    יש בזה גרסאות שונות, ולכן לא הקפידו.

    לעמוד השאלה
    שונות
    412 צפיות
  • אם הלכתי לישון אחרי חצות על איזה צד אני צריך לישון?

    על פי נגלה שמאל ואחר כך ימין.

    לעמוד השאלה
    שונות
    575 צפיות
  • האם מותר בחו"ל לגדל חזירים על מנת למכור אותם אחר כך לסוחרים?

    הדבר אסור. בדבר זה כלולים שני איסורים: 1. איסור מסחר במאכלות אסורות, ואיסור זה חל על כל דבר שמיועד לאכילה והתורה אסרה את אכילתו . 2. בנוסף, יש איסור מיוחד על גידול חזירים בכל מקום, וזה חל גם אם מגדלים אותם שלא לצורכי אכילה.

    לעמוד השאלה
    שונות
    52 צפיות
  • האם אומרים 'אמן' על ברכה ששמעתי בשיעור שהוא מוקלט לא בשידור חי?

    לא.

    לעמוד השאלה
    שונות
    363 צפיות
  • האם יש חובה להצביע בבחירות לכנסת?

    הרבי מביא שחובה להצביע בבחירות למפלגה החרדית ביותר - דהיינו מפלגה שתשמור על שלושת השלמויות, שלימות התורה שלימות העם ושלימות הארץ. ומי שלא מצביע מגביר את כח אלו המנגדים לה' ולתורתו.

    לעמוד השאלה
    שונות
    953 צפיות
  • האם מה שנחשב היום לקבר דוד המלך, זה קברו בוודאות?

    הרבי הריי"צ הורה לעשות דווקא שם חברת תהילים עולמית.

    לעמוד השאלה
    שונות
    541 צפיות
  • האם מותר לעשות קסמים?

    רק אם הקוסם מסביר לנוכחים שהכל זריזות ידיים ואין זה קסם או כישוף אמיתי אפשר.

    לעמוד השאלה
    שונות
    557 צפיות
  • האם כיום ישנו חיוב להשתמש במניין החודשים של התורה?

    נאמר: “החודש הזה לכם ראש חדשים, ראשון הוא לכם לחודשי השנה”. ומבאר הרמב"ן בדרשותיו, שכיוון שהתורה צוותה לקרוא לניסן החודש הראשון ולאייר שני, ציווי זה חל גם כיום, אלא שבנוסף משתמשים אף בשמות החודשים עמם עלו ישראל מבבל, על שם הגאולה מבבל "לזכור ששם עמדנו ומשם הוציאנו ה’“. אלא שכתבו הפוסקים שדבריו של הרמב"ן לא הובאו כהלכה למעשה אלא בדרשותיו, והראיה שחז"ל לא תקנו בשטרות למנות לפי חודשי התורה. מה גם ששמות החודשים עמם עלו בני ישראל מבבל נקבעו ע"י כנסת הגדולה ברוח הקודש ועל כן אין לזלזל בהן, ואף בברכת החודש מברכים את החודש בשמות החודשים שעלו מבבל.

    לעמוד השאלה
    שונות
    398 צפיות
  • האם מותר לישון עם הרגלים לכיוון הדלת כשזה לא הדלת הראשית?

    מן הדין אין איסור, ישנם הנזהרים בכך, אך הרבה מקילים בזה.

    לעמוד השאלה
    שונות
    643 צפיות
  • האם אנו מקפידים לכתוב במכתבים וכדומה דווקא ב"ה או שאין הבדל בין ב"ה לבס"ד?

    מנהג הרבי במכתבים לכתוב ב"ה וכן אנו נוהגים.

    לעמוד השאלה
    שונות
    820 צפיות
  • מותר לילד קטן לפתוח מטריה בתוך הבית?

    מותר גם למבוגר, אין בזה חשש כלל.

    לעמוד השאלה
    שונות
    325 צפיות
  • מה המקור לזה שאסור לשבת על שולחן?

    כיון שחז"ל אמרו שמיום שחרב בית המקדש שלחנו של אדם מכפר לו, ומחמת כן נפסקו כו"כ הלכות הנוגעות לכבוד השלחן כגון שלא להרוג כינה על השלחן (ע"פ רבינו יונה), וכן זהו הטעם למה שמקפידים שיהיה מלח על השלחן (או"ח קסז) ועוד הלכות. וזהו הטעם למנהג ישראל תורה שמקפידים לא לשבת על שלחנות כפי שכתב בספר שלחן הטהור.

    לעמוד השאלה
    שונות
    580 צפיות
  • האם מותר לספור אנשים באמצעות אותיות א' ב' או לספור באנגלית וכדומה?

    המגן אברהם מביא את ההלכה שאין למנות את ישראל אף אם על ידי המנין רוצה לדעת מי יצא בגורל ואפילו לדבר מצווה, וכתבו הפוסקים (חסד לאלפים ויפה ללב ועוד) שאין חילוק אם מונה את האנשים במספרים או באותיות או בלשון לע”ז, ובחתם סופר חידש שאפילו לכתוב את מספר האנשים על גבי הכתב לפי מספר גם אסור, אלא אם כן רושם שמשפחה פלונית מקבלת סכום מסוים כי מונה כך וכך נפשות וכדומה, ויש אוסרים למנות את ישראל אף במחשבה. אך ניתן למנות באמירת לא אחד לא שנים וכן הלאה, ונהוג למנות על ידי אמירת פסוק ‘הושיעה את עמך’ שמניינו הוא עשר מילים, כיון שאין זה משמעות של מספר, וכפי שכתב הקיצור שולחן ערוך.

    לעמוד השאלה
    שונות
    673 צפיות
  • האם יש בעיה לשלב ידיים אחורה?

    בשמחת תורה תשכ"ד הרבי מלך המשיח סיפר את סיפור פגישתו של אדמו"ר הזקן עם הגאון ר' יוסף כלבו (חבר ותלמיד מובהק של הגר"א), והדו-שיח התורני שהתקיים אז. היה זה בחורף תקכ"ט, והרבי הזכיר "כיון שבחוץ שרר כפור, ניגש [אדמו"ר הזקן] סמוך לתנור כדי להתחמם, בהחזיקו את ידו לצדדין, שכן, על-פי קבלה, אין להחזיק את הידיים מלאחוריו".

    לעמוד השאלה
    שונות
    275 צפיות
  • האם מותר להשתמש בתאריכים לועזיים?

    יצוין כי ישנה עדיפות להשתמש בתאריכים עבריים בלבד. אלא שכתבו הפוסקים, שכיוון שבשימוש בתאריכים לועזיים, לא עוברים משום האיסורים: “ושם אלקים אחרים לא תזכירו”, וכן- "ובחוקותיהם לא תלכו"; לכן הותר הדבר בעת הצורך ויציין "למניינם". כשיש צורך להשתמש בתאריכים לועזיים, נחלקו הפוסקים כיצד יעשה: יש סוברים שעדיף לכתוב את המספר, ולא להזכיר את שמות החודשים הלועזיים שמקורם בעבודת אלילים. לעומתם יש שהעדיפו להשתמש בשמות החודשים הלועזיים, ולא לכתוב את מספרם, שכן מבחינת התורה מניין החודשים הוא לחודש יציאת-מצריים, ניסן.

    לעמוד השאלה
    שונות
    526 צפיות
  • האם זה נכון שאם יושבים בפינות של השולחן אז לא מתחתנים?

    אין לזה שום מקור, יכול להיות שזה לא כל כך נח לשבת בפינה.

    לעמוד השאלה
    שונות
    416 צפיות
  • האם זו מצווה לתרום מח עצם למי שאינו יהודי?

    לא.

    לעמוד השאלה
    שונות
    380 צפיות
  • האם באופנה קיים איסור "ובחוקותיהם"? והאם ישנו חילוק בין אופנה ישראלית לשאינה?

    באופן כללי, קיים באופנה "ובחוקותיהם" אבל זה מאוד תלוי בסוג הבגד. וזה ייתכן גם באופנה ישראלית. כל עוד הבגדים הם צנועים על פי כללי ההלכה - אין איסור של "ובחוקותיהם". כאשר חורגים מכללי ההלכה ייתכן בבגדים מסויימים גם איסור של "ובחוקותיהם". טוב להתייעץ עם רבנית או משפיעה אם יש שאלה על בגד מסויים.

    לעמוד השאלה
    שונות
    502 צפיות
  • האם יש איסור הלכתי לקשקש על הגוף בכלי כתיבה?

    אף שאין איסור בכך מן הדין, יש שכתבו להימנע מזה משום מראית עין שזה דומה לקעקוע.

    לעמוד השאלה
    שונות
    616 צפיות
  • האם מותר להשתמש בריח מור להפצת ריח בבית או שיש בכך בעיה כיון שהמור הוא מסממני הקטורת?

    מותר להשתמש במור כדי להפיץ ריח בבית. (האיסור הוא להכין תערובת של סמים כבקטורת, אבל ניתן להשתמש בכל אחד מהסממנים בנפרד).

    לעמוד השאלה
    שונות
    403 צפיות
  • האם בכל מצב אסור לאדם להביא לחבלה בעצמו?

    אמרו חכמים: "החובל בעצמו, אע"פ שאינו רשאי, פטור". וביארו בגמרא שהדבר שנוי במחלוקת-תנאים, ולהלכה הכריעו רוב הראשונים שהדבר אסור, ולכמה ראשונים איסור חבלה בעצמו הוא מן התורה. ויש שהוכיחו שמותר לאדם לחבול בעצמו כפי שמסופר בגמרא שכשרב חסדא הלך בין הקוצים הרים את בגדיו שלא יקרעו, אף-על-פי שבכך היה נשרט גופו, ונימק זאת בעובדה שגופו יכול להתרפאות, אך בגדיו לא יחזרו לעצמם ויבוא לידי איסור "בל תשחית". אולם יש שהבהירו את דבריו שרק חבלה שיש בה צורך מותרת כפי שלימד רב חסדא, אך חבלה סתם ודאי אסורה, משום שאסור לאדם לחבול בעצמו. דנו הפוסקים בהגדרת חבלה שהיא לצורך המותרת. חבלה לצורך רפואי הכרחי כגון בניתוח ודאי מותרת, כדברי חז"ל על הפסוק "ורפא ירפא" שנתנה רשות לרופא לרפאות. אלא שהפוסקים האחרונים דנו בשאלה האם ניתוחים קוסמטיים להסרת מומים נכללים בהיתר זה. יש שכתבו שחבלה האסורה היא רק כשהיא דרך בזיון, אך לצורך נוי מותר כשאין סכנת-נפשות בדבר. אלא שבניתוח ללא צורך אמיתי כגון גברים שרוצים לשפר את המראה, יש לזכור שקיים איסור לחבול בעצמו ללא צורך, ובפרט שיתכנו שאלות של איסור "לא-ילבש" האוסר על גבר להידמות לאשה, ולכן יש להיוועץ ברב לפני כל טיפול לגופו.

    לעמוד השאלה
    שונות
    578 צפיות
  • האם מותר למכור בית לערבי שגם ככה גר בעיר ואם לא אמכור אפסיד סכום כסף גדול?

    יש בזה בעיה גדולה ולכן יש להימנע אף במקום הפסד, באם יש סיבות מיוחדות תפנה לרבני מקומך שיכריעו.

    לעמוד השאלה
    שונות
    568 צפיות
  • האם יש סגולה לבריאות השיניים?

    בנוגע לבריאות השיניים ישנם מספר עניינים מרבותינו נשיאנו ומהם: א. "ע"י אכילת המצה יתרפא ויהיו לו שיניים בריאות...". ב. בשעת קידוש לבנה, כשאדמו"ר מהורש"ב נ"ע היה אומר 'כך לא יוכלו כל אויבי לנגוע בי לרעה' שם את ידו הקדושה על השיניים ואמר: 'ולא יהיה לי כאב שיניים לעולם', ושם אז את ידו על השיניים. ג. בדיקת הציצית (ולספור אחד, שניים, שלוש וכו') היא סגולה לשיניים. ד. לכוון בשעת ברכת הציצית בראשי התיבות "להתעטף בציצית" שהם ל"ב חוטי הציצית והם סוד ל"ב נתיבות חכמה.

    לעמוד השאלה
    שונות
    1303 צפיות
  • אדם שהכה את חבירו ומתחרט, האם צריך דווקא בית דין של שלושה רבנים שיתירו לו את חרם הקדמונים, או שאפשר בכל שלושה אנשים?

    הרמ"א כותב כי יש חרם קדמונים שאין לצרף אדם שהיכה את חברו למניין עשרה, אך כאשר המכה מתחרט ומבקש שיתירו לו (ובמידת הצורך מוכן לקבל מה שיפסקו לו בית דין) מספיק שלושה אנשים רגילים כמו בהתרת נדרים.

    לעמוד השאלה
    שונות
    468 צפיות
  • לאיזה כיוון צריך לכוון את המיטות בחדר שינה?

    אם אפשר בקלות שיהיו בין צפון לדרום עדיף, אם לא זה בסדר גם בין מזרח למערב.

    לעמוד השאלה
    שונות
    1125 צפיות
  • האם עזרה בהקמת מניין לתפילה הינה בגדר 'שליחות' ?

    במקום שזקוקים לכך, בוודאי. לזכות יהודים בתפילה כראוי.

    לעמוד השאלה
    שונות
    424 צפיות
  • כשמתירים את הנעליים, צריך לפתוח קודם את הקשר של רגל ימין או רגל שמאל?

    כשמתירים, מתירים את של רגל ימין קודם.

    לעמוד השאלה
    שונות
    569 צפיות
  • האם ישנו אורך מינימלי שהגארטל צריך להגיע?

    ראינו אצל כ"ק אד"ש שהגארטל מגיע עד לסוף הסירטוק.

    לעמוד השאלה
    שונות
    553 צפיות
  • האם מותר לבעל תשובה להוריד קעקוע שיש לו על הגוף?

    יש התר להוריד קעקוע, אף שבכך חובל בגופו.

    לעמוד השאלה
    שונות
    796 צפיות
  • האם מותר מבחינה הלכתית לצאת לדרך בערב?

    ראוי לצאת באור יום כמובא בגמרא בתחילת מסכת פסחים, אך אם צריך לצאת דווקא בערב ואין זה מקום סכנה, אפשר לצאת, ויאמרו תפילת הדרך אם צריך.

    לעמוד השאלה
    שונות
    429 צפיות
  • האם מותר לערוך רשימה ממוספרת של יהודים, או שיש בכך בעיה שאסור למנות יהודים במספר?

    בשאלה זו של עריכת רשימה ממוספרת, אם יש בה משום האיסור למנות את עם ישראל, דן באריכות גדולה הר"א וולדיבררג בספרו ציץ אליעזר, ומביא שם שאם עורכים טבלה ממוספרת ואחר כך ממלאים בה את השמות, אין איסור. כי האיסור הוא כשסופרים את הגופים של הנספרים כשהם עומדים מול הסופר אותם. ומביא עוד היתרים כאשר זה לצורך מצווה וכדומה שמותר לספור ע"י דבר אחר.

    לעמוד השאלה
    שונות
    296 צפיות
  • האם יש מצווה לנטוע עץ בארץ ישראל?

    לשיטת הרמב"ן וסיעתו שמצות ישוב הארץ נוהגת בזמן הזה, כלול בה גם לנטוע ולזרוע בא"י, ולכן ר' ינאי נטע 400 כרמים בארץ ישראל.

    לעמוד השאלה
    שונות
    421 צפיות
  • האם אנחנו נוהגים שלא להראות מראה לתינוק שעדיין לא צמחו לו שיניים?

    לא נהוג.

    לעמוד השאלה
    שונות
    1188 צפיות
  • האם מותר לזרוק מטבע ולומר אם יפול על צד אחד אעשה כך ואם יפול על צד השני אעשה כך או שיש בזה איסור של מנחש?

    הרמ"א מביא מחלוקת האם מותר לעשות כך ומסיים 'ההולך בתום ובוטח בה' חסד יסובבנו'.

    לעמוד השאלה
    שונות
    576 צפיות
  • האם מותר ללבוש שני בגדים ביחד?

    על פי הקבלה יש להיזהר מללבוש שני לבושים יחד.

    לעמוד השאלה
    שונות
    590 צפיות
  • האם מותר לשבת על שולחן נמוך?

    אמרו חז"ל 'ששלחנו של אדם מכפר עליו' (ברכות נה:), ומכאן למדנו הפוסקים כי יש לנהוג בשלחן כבוד כבמזבח ולכן אין לשבת עליו.

    לעמוד השאלה
    שונות
    321 צפיות
  • האם מותר לדרוך על שטיח בכניסה לבית שכתוב עליו ברוכים הבאים בלשון הקודש מחשש בזיון אותיות הקודש?

    אפשר.

    לעמוד השאלה
    שונות
    665 צפיות
  • כמה היא מידת ה'אצבע' שמובאת בחז"ל לפי דעת הגר"ח נאה? (לענין תפילין)

    הגר״ח נאה כותב בספרו שיעורי תורה שאצבע הוי 2 סנטימטר.

    לעמוד השאלה
    שונות
    167 צפיות
  • איזה פרשת שבוע צריכים ללמוד בחת"ת בחול המועד סוכות?

    פרשת וזאת הברכה.

    לעמוד השאלה
    שונות
    240 צפיות
  • מי שחלם שנעקרות לו כל השיניים, מה צריך לעשות?

    יסיח דעתו, זה לאו דווקא סימן שלילי.

    לעמוד השאלה
    שונות
    534 צפיות
  • האם יד על הכיפה נחשבת ככיסוי שני לעניין ברכות?

    היד עצמה, כיוון שהיא מגופו אינה נחשבת כיסוי. אבל השרוול נחשב כיסוי.

    לעמוד השאלה
    שונות
    945 צפיות
  • האם מותר על פי הלכה להצדיע בימין לאדם רגיל?

    אפשר.

    לעמוד השאלה
    שונות
    252 צפיות
  • אני חקלאי, האם גם כיום נוהגת מצוות שכחה?

    בעיקרון המצווה קיימת גם כיום, אלא שכיום בדרך כלל העניים לא מצויים בשדה לקחת את השכחה, ולכן אין עניין להשאיר שם.

    לעמוד השאלה
    שונות
    550 צפיות
  • כמה היא מידת האצבע שמובאת בחז"ל לפי דעת הגר"ח נאה?

    הגר״ח נאה כותב בספרו שיעורי תורה שאגודל הוי 2 סנטימטר ואצבע 15 מ"מ.

    לעמוד השאלה
    שונות
    258 צפיות
  • האם סדר סגירת נעליים קודם שמאל ואחר כך ימין, הוא רק בקשירת שרוך או גם בסגירה של סקוטש ורוכסן?

    הדין של הקדמת שמאל שייך גם בסקוטש ורוכסן כי גם זה בכלל קשירה.

    לעמוד השאלה
    שונות
    550 צפיות
  • האם יש בעיה לבשל בצל ושום ביחד?

    אין בעיה.

    לעמוד השאלה
    שונות
    604 צפיות
  • מה עושים עם שן שרופא שניים עקר?

    אפשר לזרוק את השן.

    לעמוד השאלה
    שונות
    1324 צפיות
  • מהו שיעור פסיעה גסה המדובר בחז"ל?

    הכוונה לפסיעה בין רגל לרגל בצורה גדולה (מושך את הרגל קדימה מכדי הילוך רגיל)

    לעמוד השאלה
    שונות
    363 צפיות
  • האם יש איזכור בהלכה לגבי קניית לוחית זיכרון בבית כנסת או כיו"ב לעילוי נשמת מישהו?

    לא, אבל יש איזה תועלת שיזכרו את היארצייט.

    לעמוד השאלה
    שונות
    308 צפיות
  • הכתפיים שלי שרופות ממכת שמש ואם אני ישן על הצד-עליהם, הם יבריאו עוד הרבה זמן ויכאיבו מאוד - האם מותר לי לישון על הגב?

    מותר.

    לעמוד השאלה
    שונות
    322 צפיות
צור קשר בוואטסאפ