דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

Votre panier est vide.

שאלות ותשובות

50 תוצאות

  • האם מותר לערוך רשימה ממוספרת של יהודים, או שיש בכך בעיה שאסור למנות יהודים במספר?

    בשאלה זו של עריכת רשימה ממוספרת, אם יש בה משום האיסור למנות את עם ישראל, דן באריכות גדולה הר"א וולדיבררג בספרו ציץ אליעזר, ומביא שם שאם עורכים טבלה ממוספרת ואחר כך ממלאים בה את השמות, אין איסור. כי האיסור הוא כשסופרים את הגופים של הנספרים כשהם עומדים מול הסופר אותם. ומביא עוד היתרים כאשר זה לצורך מצווה וכדומה שמותר לספור ע"י דבר אחר.

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    מורה צדק, צפת וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    296 צפיות
  • האם אומרים תחנון בט"ו באב?

    בט"ו מנחם אב (וכן בי"ד מנחם אב במנחה) לא אומרים תחנון.

    לעמוד השאלה
    הרב מנחם כהן

    הרב מנחם כהן

    רב בית כנסת חב"ד בית מנחם, באר שבע וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    2042 צפיות
  • האם הכוונה מעכבת בברכה?

    בעת אמירת הברכה יש להיזהר להתרכז ולהבין את כוונת הברכה שמברך בה את ה', ולא יהיה לבבו פונה לדבר אחר בעת שמוציא בשפתיו את מילות הברכה. התיבות הנחשבות כעיקר הברכה הן: "ברוך", הזכרת שם ה', וכן הזכרת המלכות בברכה "מלך", וכן הזכרת הדבר שמברך עליו כגון "בורא פרי האדמה" או "שהכל נהיה בדברו" וכן בברכות המצוות – הזכרת המצווה אותה מקיים. אלא שבדיעבד יצא ידי חובת הברכה גם אם לא כיון בה אלא רק אמרה.

    לעמוד השאלה
    הרב שלום דובער טאלר

    הרב שלום דובער טאלר

    מורה-צדק וראש כולל, אור יהודה וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    465 צפיות
  • כאשר יש ויכוח בין הקהל בבית הכנסת האם להפעיל מזגן או לפתוח חלון, למי שומעים?

    יש מהפוסקים שדימו זאת לאמור במסכת פאה 'בדלית ובדקל אינו כן אפילו תשעים ותשעה אומרים לבוז ואחד אמר לחלק לזה שומעין שאמר כהלכה' ולכן זה תלוי בנוהג הרגיל באותה עונה ובחורף שומעים לזה שקר לו ובקיץ לזה שחם לו. ויש אומרים שהולכים אחר הרוב כמבואר בשולחן ערוך 'כל צרכי ציבור שאינן יכולין להשוות עצמן יש להושיב כל בעלי בתים הנותנים מס ויקבלו עליהם שכל אחד יאמר דעתו לשם שמים וילכו אחר הרוב ואם המיעוט ימאנו הרוב יכולין לכוף אותן'. ויש אומרים שכיוון שהכל חולים אצל צינה יש להקשיב למי שמצטנן מהקור. ולמעשה יש לדון במידת צדק ויושר בכל מקום לפי עניינו, והטוב ביותר הוא להגיע להסכמה, מתוך התחשבות הדדית ובאופן של לפנים משורת הדין. .

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    1538 צפיות
  • האם יש חובה להצביע בבחירות לכנסת?

    הרבי מביא שחובה להצביע בבחירות למפלגה החרדית ביותר - דהיינו מפלגה שתשמור על שלושת השלמויות, שלימות התורה שלימות העם ושלימות הארץ. ומי שלא מצביע מגביר את כח אלו המנגדים לה' ולתורתו.

    לעמוד השאלה
    הרב שי שמעון כהן

    הרב שי שמעון כהן

    רב קהילת חב"ד, תל-ציון וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    954 צפיות
  • לאן עדיף ללכת לסעודת מצוה בזמנה (ברית, נישואין, פדיון הבן) או ניחום אבלים שככל הנראה יוכל לנחם למחרת?

    מצווה עוברת קודמת למצוה שאינה עוברת, לכן עדיף לסעודת המצוה.

    לעמוד השאלה
    הרב מנחם כהן

    הרב מנחם כהן

    רב בית כנסת חב"ד בית מנחם, באר שבע וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    457 צפיות
  • האם יש איסור להחזיק בבית מנורה בעלת שבעה קנים?

    ישנו איסור לעשות מנורה בת שבעה קנים, אפילו כשהיא לא באותה צורה בדיוק כפי שהייתה בבית המקדש (ראה יו"ד סי קמא סעי ח ובמה שדן בזה הפ"ת ס"ק יד). באם לא עבר על איסור עשיה, כגון, במקרה שגוי עשה אותה, נחלקו הפוסקים האם יש איסור להשהותה בביתו. דעת הגר"א (יו"ד שם ס"ק כא) - שאסור להשהותם (וכ"נ בדברי הברכ"י שמחמיר בזה). לעומתו דעת התפארת למשה שם שמותר להשהותם והביאו לדינא הפתחי תשובה (ס"ק יד) וראה ב׳מקור מים חיים׳ שאחר שהביא את כל שיטות הראשונים בסוגיא הוכיח שלדינא אין להחמיר בזה. ולכן המקל בזה יש לו על מה שיסמוך.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    1027 צפיות
  • לאיזה כיוון צריך לכוון את המיטות בחדר שינה?

    אם אפשר בקלות שיהיו בין צפון לדרום עדיף, אם לא זה בסדר גם בין מזרח למערב.

    לעמוד השאלה
    הרב פנחס קדיש

    הרב פנחס קדיש

    מורה-צדק ורב בית הכנסת, רחובות וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    1127 צפיות
  • האם יש בעיה לשחק בקלפים של מלך ומלכה?

    אין לשחק בקלפים אלו, יש בהם טומאה גדולה, וכפי שהעיד על כך רבי לוי יצחק מברדיטשוב.

    לעמוד השאלה
    הרב פנחס קדיש

    הרב פנחס קדיש

    מורה-צדק ורב בית הכנסת, רחובות וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    1231 צפיות
  • האם יש בעיה לכבות גפרור ע"י רוח בפה‏‎ ‎כמו שמקפידים על כיבוי נר?

    יש בדבר חשש סכנה ולכן ראוי להמנע מלכבות גפרור ברוח פיו.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    709 צפיות
  • מה ההלכה בנוגע להשתתפות בהגרלות פייס / לוטו? מה דעת הרבי על כך?

    אין בעיה להשתתף בהגרלות שבהן זוכים בפרס שנקבע (ולא שהזוכה מקבל את הכסף של האחרים). הרבי מה"מ ענה בחיוב לשאלות על השתתפות ב"לוטרי".

    לעמוד השאלה
    הרב שלמה הלפרן

    הרב שלמה הלפרן

    רב קהילת חב"ד תל אביב וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    763 צפיות
  • האם יש חיוב לבחור בבחירות עירוניות?

    בהחלט, הרבי כותב גם לגבי בחירות עירוניות שיש להצביע לחרדים לדבר ה'.

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    מורה צדק, צפת וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    545 צפיות
  • קניתי מעיל וכתוב עליו שהוא עשוי מעור חזיר, האם מותר ללבוש אותו?

    אין בעיה בזה, חזיר אסור באכילה אבל לא בהנאה, מותר להנות מהעור שלו.

    לעמוד השאלה
    הרב דניאל גראבסקי

    הרב דניאל גראבסקי

    דיין ומורה צדק, ירושלים וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    24 צפיות
  • האם מותר בחו"ל לגדל חזירים על מנת למכור אותם אחר כך לסוחרים?

    הדבר אסור. בדבר זה כלולים שני איסורים: 1. איסור מסחר במאכלות אסורות, ואיסור זה חל על כל דבר שמיועד לאכילה והתורה אסרה את אכילתו . 2. בנוסף, יש איסור מיוחד על גידול חזירים בכל מקום, וזה חל גם אם מגדלים אותם שלא לצורכי אכילה.

    לעמוד השאלה
    הרב ישראל יצחק הלפרין

    הרב ישראל יצחק הלפרין

    דיין ומו"צ בבית ההוראה כפר חב"ד וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    52 צפיות
  • האם יש בעיה לבן לשבת על כיסא של אמו?

    אין חילוק בין אביו לאמו לעניין זה, ואם הכיסא מיוחד לה - אין לשבת בכיסא זה.

    לעמוד השאלה
    הרב שי שמעון כהן

    הרב שי שמעון כהן

    רב קהילת חב"ד, תל-ציון וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    745 צפיות
  • האם נהוג בחב"ד לומר את פרשת המן ביום שלישי בשבוע פרשת בשלח?

    בשולחן ערוך כתב אדה"ז שנהוג להגיד פרשת המן, מאידך אדמו"ר הזקן אינו מביא את זה בסידור. והעיר על כך הגר"ח נאה על פי המובא בשער הכוונות "הייתי נוהג לומר בכל בוקר קודם התפלה פרשת המן ועשרת הדברות וכיו"ב בפרשיות אחרות ומנעני מורי ז״ל שלא לאומרו". וכפי נוסחת אדמו"ר ז"ל בסידור עפ״י האר״י ז״ל כן הוא גם במשנת חסידים מס׳ תפלת מעשיה. ולהעיר שבמגדל עז מסופר שאדמו"ר המהר"ש שלל קיומם של מנהגים נוספים שלא מקובלים בין חסידי חב"ד בקשר עם חנוכת הבית, באומרו: "אצלנו מקובל ש'כתוב בספרים' אומרים רק על מה שכתוב בגמרא, במדרש, בזוהר ובעץ חיים, ויותר מזה אין כזה דבר "כתוב בספרים"..."

    לעמוד השאלה
    הרב פנחס קדיש

    הרב פנחס קדיש

    מורה-צדק ורב בית הכנסת, רחובות וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    963 צפיות
  • האם באמירת שניים מקרא, ניתן לקרא את התרגום בניגון הטעמים?

    אין לקרוא את התרגום בניגון טעמי המקרא.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    535 צפיות
  • האם ניתן לעבור ללמוד רמב"ם במסלול של פרק אחד ביום במקום שלושה פרקים ביום, הרי שניהם הם תקנה של הרבי?

    מסלול לימוד פרק אחד ביום נועד למי שאינו יכול ללמוד שלושה פרקים ביום. הרבי אומר שמי שיכול ללמוד שלושה פרקים ולומד פרק אחד נחשב לביטול תורה.

    לעמוד השאלה
    הרב שמואל מקמל

    הרב שמואל מקמל

    מו"צ בנוף הגליל // לדף הרב

    421 צפיות
  • האם מותר ללמד גוי חסידות?

    מותר ואף צריך ללמד גוי חסידות, אלא שיש ללמד אותו נושאים הקשורים לאמונה באחדות ה' שזה נכלל בשבע מצוות בני נח.

    לעמוד השאלה
    הרב שמעון פרבר

    הרב שמעון פרבר

    הרב שמעון פרבר // לדף הרב

    1011 צפיות
  • האם מותר להתבונן במחשבות של חסידות, באוטובוס וכדומה כשיש מסביב נשים בגילוי ראש וכדומה?

    מותר. רק לא להסתכל לכיוון שלהם.

    לעמוד השאלה
    הרב פנחס קדיש

    הרב פנחס קדיש

    מורה-צדק ורב בית הכנסת, רחובות וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    397 צפיות
  • אנחנו שלוחים בבית חב"ד, האם מותר להזמין לסעודות שבת וחג גוי שמתעניין ביהדות ורוצה להתגייר?

    אין עניין על פי יהדות לעודד גיור. אם הגוי בכל זאת מתעקש לבוא לשבת, אפשר להזמינו, אם יש לכם יין מבושל (אך לא להרבות בכך). אסור להזמין גוי ביום טוב בגלל חשש שמא ירבו בבישול עבורו בחג, דבר האסור.

    לעמוד השאלה
    הרב דניאל גראבסקי

    הרב דניאל גראבסקי

    דיין ומורה צדק, ירושלים וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    2083 צפיות
  • האם נוהגים לומר ביום ההולדת גם את פרק התהילים של השנה הקודמת, או רק את הפרק החדש?

    את הפרק של השנה החדשה בלבד.

    לעמוד השאלה
    הרב פנחס קדיש

    הרב פנחס קדיש

    מורה-צדק ורב בית הכנסת, רחובות וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    765 צפיות
  • האם מותר לאכול ארוחה בגינה ציבורית?

    איסור האכילה ברחוב, הוא כי לא מכבד את עצמו, וממילא אם זה בצורה מקובלת ומכובדת, זה בסדר.

    לעמוד השאלה
    הרב שמעון פרבר

    הרב שמעון פרבר

    הרב שמעון פרבר // לדף הרב

    799 צפיות
  • האם מותר לקרוא תהילים בתשלום?

    מותר לקבל כסף על אמירת תהילים. וכן בפועל נהוג בכמה מקומות אמירת תהילים בתשלום, כמו בחברת תהילים בקבר דוד המתקיימת על פי הוראת אדמו"ר מוהריי"צ.

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    מורה צדק, צפת וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    283 צפיות
  • האם מותר לומר תהילים בעל פה ולא חייבים לקרוא מתוך הספר?

    בשעת צורך ניתן לומר פסוקי תהילים בעל פה ובפרט פרקים השגורים ורגילים בפי כל. אדמו"ר הזקן כותב שנהגו לקרא בעל פה, פסוקים של קורבנות זמירות שירת הים וקריאת שמע, ואע"פ שאמרו חז"ל שדברים שבכתב אין לאומרם בעל פה, מכל מקום דבר שהוא שגור ורגיל בפי כל כמו המזמורים הנ"ל - מותר. אחר כך הביא אדמו"ר הזקן יש אומרים שהאיסור לומר דברים מתורה שבכתב - בעל פה, הוא רק על דברים שאומרים כדי להוציא אחרים ידי חובה אבל לעצמו מותר לאומרם בעל פה. ומסקנת אדמו"ר הזקן שיש להיזהר כסברא ראשונה אבל המיקל כסברא האחרונה אין צריך למחות בידו. ולכן כשמדובר בשעת צורך - אפשר לומר.

    לעמוד השאלה
    הרב ישראל יצחק הלפרין

    הרב ישראל יצחק הלפרין

    דיין ומו"צ בבית ההוראה כפר חב"ד וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    93 צפיות
  • האם ניתן לקדש את הלבנה לפני תפילת ערבית, כדי לקדש את הלבנה בציבור?

    לכתחילה יש להקדים את תפילת ערבית מדין תדיר ושאינו תדיר, תדיר קודם. אך אם חושש שאחרי תפילת ערבית לא תראה הלבנה, או שלא יהיה לו מנין לקידוש לבנה יקדים קידוש לבנה.

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    מורה צדק, צפת וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    342 צפיות
  • ספר תורה שניקב חור דק מאוד בקלף, לא צמוד לאף אות, מה דינו?

    הספר כשר.

    לעמוד השאלה
    הרב מנחם כהן

    הרב מנחם כהן

    רב בית כנסת חב"ד בית מנחם, באר שבע וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    327 צפיות
  • מותר לשחק בבובות שפרצופן שלם?

    מותר.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    32 צפיות
  • האם ראוי לשמוח כשמת שונא גדול של עם ישראל?

    ראוי ונכון לשמוח ולהודות לה', כפי שאנו מודים על מפלת המן, פרעה, אנטיוכוס ועוד. הפסוק "בנפול אויבך" אינו מתייחס לאויבי עם ישראל כולו.

    לעמוד השאלה
    הרב שי שמעון כהן

    הרב שי שמעון כהן

    רב קהילת חב"ד, תל-ציון וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    62 צפיות
  • האם מותר לנסוע לאילת לטיול?

    רק לטיול אסור, אם יש בזה הוספה בלימוד תורה או פרנסה יש היתר.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    1642 צפיות
  • האם יש ענין שהפיאות בראש לא יתחברו עם הזקן?

    אכן, וזה אחד הטעמים למנהג חב"ד לקצוץ את הפיאות, וכמנהג האריז"ל.

    לעמוד השאלה
    הרב פנחס קדיש

    הרב פנחס קדיש

    מורה-צדק ורב בית הכנסת, רחובות וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    999 צפיות
  • האם החיוב לכבד אח גדול הוא רק לאח הבכור או כל אח גדול, וכן האם יש חיוב לכבד אחות גדולה?

    זו מחלוקת הפוסקים אם יש חובה הלכתית כזו כמו באח בכור, ולכן ראוי לכבד כל גדול וגם אחות, וכן נכון ע"פ קבלה.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    1129 צפיות
  • האם ממזר מחויב בכיבוד אב ואם?

    כן, גם ממזר חייב בכבוד אביו ואמו.

    לעמוד השאלה
    הרב פנחס קדיש

    הרב פנחס קדיש

    מורה-צדק ורב בית הכנסת, רחובות וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    500 צפיות
  • באיזה יד איטר עושה נפילת אפיים?

    איטר יד יטה את ראשו על יד שמאל הן בשחרית והן במנחה, כיון שהשכינה נמצאת בצד ימין שלו וכשנוטה לשמאלו פניו לכיוון השכינה הנמצאת בימין.

    לעמוד השאלה
    הרב פנחס קדיש

    הרב פנחס קדיש

    מורה-צדק ורב בית הכנסת, רחובות וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    749 צפיות
  • האם מותר להגות כרגיל את השם "אהיה"?

    הבן איש חי כותב שמותר לאומרו כפי שנכתב, ומבאר שם את ההבדל בין שם זה לשמות אחרים. אך יש מדקדקים המקפידים שלא לומר שם זה כשכוונתו לשם ה'.

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    מורה צדק, צפת וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    240 צפיות
  • האם מותר להקשיב לשיעור תורה בזמן המקלחת?

    אף שיש מקום להתיר הרהור בדברי תורה בחדר אמבטיה, אך בפועל בדרך כלל יש גם שירותים בחדר ובשירותים אסור להרהר דברי תורה. וגם אם אין שירותים כאשר הוא עצמו לא לבוש, אין לחשוב בדברי תורה.

    לעמוד השאלה
    הרב מנחם מענדל הלפרין

    הרב מנחם מענדל הלפרין

    הרב מנחם מענדל הלפרין // לדף הרב

    60 צפיות
  • האם מותר לענות אמן כשאוחז באמצע הברכה של קידוש לבנה?

    שמע קדיש בזמן אמירת הברכה (אחרי המילים "ברוך אתה ה'.. וברוח פיו כל צבאם") - יענה בקדיש על אמן יהא שמיה רבה ואמן על המילים דאמירן בעלמא ואמרו אמן, אך לא על שאר אמנים שבקדיש. אם אמר לו חברו 'שלום עליכם' לא יענה 'עליכם שלום'. כאשר אומר את המילים הראשונות בברכה ("ברוך אתה ה'.. וברוח פיו כל צבאם"), וכן כאשר אומר את חתימת הברכה ("ברוך אתה ה' מחדש חודשים") - לא יענה כלל. אם ענה 'אמנים' המותרים סמוך לחתימת הברכה - יתחיל שוב מהמילים "שהם עתידים", כי צריך לומר מעין (תוכן) החתימה סמוך לחתימה.

    לעמוד השאלה
    מכון הלכה חב"ד

    מכון הלכה חב"ד

    מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    360 צפיות
  • האם האשה מחויבת ללמד את בניה?

    נאמר "ולמדתם אותם את בניכם", ולמדו חכמים שכשם שאין האב מצוּוה ללמד את בתו; כך אין האשה מצוּוָה ללמוד בעצמה. אלא שצריכות הנשים ללמוד עניינים השייכים אליהן ומחויבות בהן, ולכן מברכות אף הן את ברכת התורה קודם הלימוד. ויש שכתבו שמותר לאשה ללמוד תושבע"פ מיוזמתה ואף מקבלת על כך שכר. ובדורנו מעורר הרבי שמעבר לשיעורים היומיים, ולימוד חסידות ההכרחיים אף לנשים, צריכות הבנות ללמוד תורה בבתי הספר, ובייחוד נוגע הדבר לחינוך הבנים שכן האם נמצאת לרוב בבית, ובניה הקטנים מפנים אליה שאלות בתורה, ואף עוקבת אחר לימודיהם בת"ת, על כן צריכות הן לרכוש ידיעה כללית בתושבע"פ משנה וגמרא.

    לעמוד השאלה
    הרב שלום דובער טאלר

    הרב שלום דובער טאלר

    מורה-צדק וראש כולל, אור יהודה וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    238 צפיות
  • האם יש בעיה לקרוא בשם של מישהי שקוראים לה באותו שם של אמא שלי, שהשם שלה לא מאוד נפוץ?

    אם זה לא בפני האם, נוהגים להקל בכך, אפילו אם השם אינו נפוץ.

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    מורה צדק, צפת וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    80 צפיות
  • מה הם ההוראות מהרבי בקשר למצב המלחמה בארץ הקודש?

    א. דעת הרבי: ארץ ישראל - המקום הכי בטוח מאחר שהיא "ארץ אשר תמיד עיני ה' אלוקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה". ב. להיזהר לא להפחיד ח"ו את עם ישראל. ג. להרבות בשמחה - שמחה פורצת גדר. ג. הוספה בלימוד תורה ובקיום מצוות ובפרט בנתינת צדקה. ד. להוסיף באמירת תהלים ובסיום אמירת תהלים יש להוסיף גם את פרק ק"נ בתהלים. ה. חיזוק מבצע תפלין ובפרט עם חיילי צה"ל. ו. כתיבת אות בספר תורה לחיילי צה"ל. ז. הוספה בכל מבצעי הקודש.

    לעמוד השאלה
    מכון הלכה חב"ד

    מכון הלכה חב"ד

    מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    632 צפיות
  • האם קודם לימוד התורה צריך ליטול ידיים?

    ראוי לדקדק שאף בעת לימוד התורה יהיו ידיו נקיות, אולם חיוב נטילת הידיים הוא רק קודם התפלה, אך ללמוד התורה, אפילו כאשר נגע במקומות המכוסים אין צורך לחזר דווקא אחר מים לנטילת ידיים, אפילו במקום שמצויים מים, אלא די בניקיון כלשהו.

    לעמוד השאלה
    הרב ליאור רוזנבוים

    הרב ליאור רוזנבוים

    דיין ומורה-צדק בבאר שבע וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    406 צפיות
  • מה דינו של כהן שחי עם גרושה ונולדו להם ילדים, לעניין עליה לדוכן, עליה לתורה ראשון, וכן להיטמא למת?

    הילדים חללים ואינם כהנים לשום דבר ועניין, האב אינו עולה לדוכן ואינו עולה ראשון לתורה, אך אסור לו להיטמא למת.

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    מורה צדק, צפת וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    760 צפיות
  • האם צריך לטבול לחם במלח גם בימות החול?

    כן. על פי הקבלה יש לטבול במלח ג' פעמים. ובכל מקרה נהגו להניח מלח על השלחן, כי השלחן דומה למזבח והאכילה כקרבן, ונאמר "על כל קרבנך תקריב מלח".

    לעמוד השאלה
    הרב מנחם כהן

    הרב מנחם כהן

    רב בית כנסת חב"ד בית מנחם, באר שבע וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    941 צפיות
  • מתי יוצא ליל ניטל השנה - תשפ"ה?

    ברוב המדינות ליל ניטל הוא הלילה שבין ה-24 לדצמבר ל-25 בדצמבר. בשנה זו (ה'תשפ"ה) הוא חל ביום שלישי כ"ג כסלו בלילה (אור לכ"ד כסלו).

    לעמוד השאלה
    הרב שמואל מקמל

    הרב שמואל מקמל

    מו"צ בנוף הגליל // לדף הרב

    2921 צפיות
  • האם מותר לדוג דגים לשם הנאה בלי להשתמש בדגים עצמם?

    אין איסור צער בעלי חיים כאשר הדבר נעשה לצורך האדם, אך במקרה זה אין ממש צורך לאדם מהדגים, ולכן לא ראוי ליהודי ליהנות מגרימת צער לבעלי חיים.

    לעמוד השאלה
    הרב שי שמעון כהן

    הרב שי שמעון כהן

    רב קהילת חב"ד, תל-ציון וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    544 צפיות
  • מה עושה מי שנמצא בבידוד בנוגע להתרת נדרים בערב ר"ה? אפשר לעשות התרת נדרים רק עם 3 גברים במקום עשרה? ואם אין שלושה?

    אפשר לעשות התרת נדרים בפני שלשה. כמו"כ אם יוצא מהבידוד או שיוכל לעשות בפני שלשה לפחות (או עשרה) במהלך עשרת ימי תשובה - יעשה כן. אם אין אפשרות כזו - ניתן באמצעות הטלפון או המחשב - כאשר המתירים יושבים יחד באופן פיזי.

    לעמוד השאלה
    674 צפיות
  • האם יש צורך לכתוב בתחילת הודעה בס"ד או ב"ה כמו בדף רגיל?

    אין חובה, אך ברור שיש בזה מעלה שמזכירים שם שמים בתחילת כל כתיבה, אפילו בענייני החול.

    לעמוד השאלה
    הרב ישראל יצחק הלפרין

    הרב ישראל יצחק הלפרין

    דיין ומו"צ בבית ההוראה כפר חב"ד וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    58 צפיות
  • שלום וברכה האם אומרים אבינו מלכנו הארוך גם במנין בחוץ כשאין ארון קודש וס"ת, כך שאי אפשר לפתוח?

    אומרים, וגם המתפלל ביחיד אומר. פתיחת הארון היא מנהג נוסף על עצם האמירה.

    לעמוד השאלה
    הרב דניאל לנאו

    הרב דניאל לנאו

    מורה צדק, קייב וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    426 צפיות
  • האם תמיד צריך לעשות 'קריעה' בראיית הכותל המערבי?

    הרואה את חורבן ערי יהודה, ירושלים, ומקום המקדש לאחר שעברו לפחות שלושים יום מראייתו הקודמת אותם, חייב לקרוע את בגדו. ולמעשה כתבו כמה מן האחרונים שבראיית הכותל המערבי לבד אין לקרוע אלא על ראיית מקום המקדש עצמו (או המסגדים שעליו), ויש נוהגים שלא לקרוע בכל יום שא"א בו תחנון. ולמעשה נהוג לעלות לכותל בימים שאין קורעים (כגון בחוה"מ), או שלובשים בגד שאול, ובכך לא יצטרכו לקרוע.

    לעמוד השאלה
    הרב פנחס קדיש

    הרב פנחס קדיש

    מורה-צדק ורב בית הכנסת, רחובות וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    186 צפיות
  • כשאני מאחל לחייל היוצא למלחמה, איך נכון לומר לו שילך בשלום או לשלום?

    בגמרא נאמר: "אמר רבי אבין הלוי: הנפטר מחברו אל יאמר לו לך בשלום, אלא לך לשלום. שהרי יתרו שאמר לו למשה (שמות ד') לך לשלום - עלה והצליח, דוד שאמר לו לאבשלום (שמואל ב' ט"ו) לך בשלום - הלך ונתלה".

    לעמוד השאלה
    מכון הלכה חב"ד

    מכון הלכה חב"ד

    מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    942 צפיות
צור קשר בוואטסאפ