
שאלות ותשובות
50 תוצאות
-
האם גם נשים חייבות לומר שש זכירות בכל יום?
-
באיזה תפילות נשים חייבות?
-
האם מותר ומתאים לאשה ללמד ילד בן 11-12?
לכתחילה ודאי ראוי להימנע, במקרה של דוחק בפרנסה כאשר אין אפשרות למצוא משהו אחר והכנסה זו מאוד משמעותית יש מקום להיוועץ עם משפיע ורב להתיר בתנאים מסוימים.
לעמוד השאלה725 צפיות -
אשה שהתפללה תפילה קצרה ורואה שיש לה עוד זמן להתפלל. האם תשלים את הקטעים שעד 18 או תמשיך לקטעים הבאים?
-
האם נשים יכולות לצאת ידי חובה בהדלקת נרות חנוכה מחנוכיה של חב"ד בקניון?
-
האם אמא לילד חייבת באמירת סליחות?
-
האם יש בעיה לגזור שיער לבת לפני גיל 3?
-
האם מותר בחנוכה לאשה לטגן לביבות בחצי שעה הראשונה שהנרות דולקים?
-
האם פאת אישה צריכה להיות דווקא משיער סינטטי ובאורך מסויים?
פאה יכולה להיות משיער אמיתי, ואפילו יפה מהשיער שלה. אורך הפאה הוא ענין אחר, ויש אורך שלא מתאים לכללי הצניעות, כי לאשה מותר לה להיות יפה כלשון המשנה בסוף תענית ״תנו עיניכם ביופי", אבל אסור לה למשוך את העין וד״ל.
לעמוד השאלה2653 צפיות -
האם אישה יכולה ללבוש גרביים שקופות שהרגל נראית דרכם?
-
האם מותר לאישה לנעול נעליים אדומות?
-
האם מותר לאשה לעבוד כנהגת בקו אוטובוס ציבורי?
זה לא מתאים. אפילו לגבי נהיגה של אישה ברכב יש אוסרים והרבי כותב שתלוי במנהג המקום, כך שבפועל כיום מתירים לאישה לנהוג, אך נהיגה באוטובוס ציבורי שהוא דבר שאינו מקובל בציבור יראי ה' - אין להתיר.
לעמוד השאלה103 צפיות -
האם מותר לנשים להשתמש בתער?
-
האם גם לנשים יש חיוב לומר מאה ברכות בכל יום?
לא פשוט שיש חיוב גם לנשים, כי הפוסקים האריכו איך להשלים מאה ברכות בשבת ולא הזכירו זאת לנשים שחסר להם להם ברכות ששייכות רק אצל גברים (כמו תפילין, ערבית), ועל כן הסיקו הרבה מפוסקי זמנינו שאין חיוב לנשים (שבט הלוי ועוד). אמנם יש עניין שגם נשים יעשו זאת, וכן אמר הרבי.
לעמוד השאלה720 צפיות -
האם לאשה שעובדת בחנות יודאיקה, מותר לגלגל מזוזות עבור לקוחות שמסרו לבדיקה?
-
האם לאישה יש ענין לישון על צד שמאל?
כן. זה מופיע בהלכה כבריא יותר, וגם ע"פ קבלה. אמנם מותר לה לישון על הפנים או על הגב.
לעמוד השאלה700 צפיות -
האם אישה מצווה על חינוך בניה כמו האב?
נאמר: "ולמדתם אתם את בניכם" ולמדו חכמים שהאב מצוּוה ללמד את בנו תורה, והוסיפו חכמים והרחיבו את חובת האב במצוות החינוך למצוות. ונחלקו הפוסקים ברמת חיובה של האם בחינוך בניה. יש שכתבו שחובת החינוך מוטלת על האב ועל האם בשווה. ופוסק אדמוה''ז שמצוות החינוך היא רק על האב ולא על האם - שעיקר החובה מוטלת על האב, למחות בהם לבל יכשלו, ולדרוש מהם לקיים את המצוות; אך על-אף שהאם אינה מחויבת, מקיימת היא מצווה בחינוך ילדיה. ובפרט כשהילדים תחת פקוח האם כשהאב לא נוכח. ובדורנו עורר הרבי שאדרבה, כיוון שהבעל נמצא מחוץ לבית שעות רבות לצרכי פרנסה, הנהגת הבית וחינוך הילדים הם בעיקר באחריות האישה.
לעמוד השאלה982 צפיות -
האם מותר לי לקבוע מזוזות בבית כי לבעלי אין זמן לטפל בזה?
-
האם נערות חייבות בתפילת שחרית?
אף שנשים פטורות ממצות שהזמן גרמא, מכל מקום קיבלו הנשים על עצמן חובה את תפילת שחרית ומנחה.
לעמוד השאלה1702 צפיות -
האם אשה יכולה להוציא ידי חובה נשים אחרות בהבדלה?
-
האם מותר לאישה נשואה להראות את שערה בפני נשים?
מן הדין, בתוך ביתה אין איסור. אבל זה לא כל כך חסידי, במיוחד לנוכח הסגולות הנפלאות למי שמקפידה שלא לגלות שערה אפילו בביתה גם כשאין רואה.
לעמוד השאלה2100 צפיות -
האם אשה שעושה הבדלה בעצמה, מברכת בורא מאורי האש?
-
אני אמא לילדים שעובדת בשעות הבוקר, האם מותר לי להתפלל שחרית בהליכתי בדרך לעבודה?
אפשר, את תפילת שמו"ע כדאי להתפלל בעמידה במקום שאפשר להתרכז, במקרה שאי אפשר גם לא בזמן אחר ואת מוכרחת לעשות זאת בדרך, אפשר גם תוך כדי ההליכה. שחרית לנשים מעיקר הדין הוא כדלקמן: ברכות השחר, קרבן תמיד, קריאת שמע עם ברכת גאל ישראל, תפילת שמו"ע, עלינו לשבח.
לעמוד השאלה812 צפיות -
האם מותר לאישה לנגן במקום שנמצאים בו גברים?
-
האם מותר להשתתף בהופעה של זמר חסידי כאשר אין מחיצה מליאה בין הגברים לנשים?
-
האם מותר לאישה להיות שוחטת?
אין לאישה להיות שוחטת וכפי שכותב הרמ"א: "יש אומרים שאין להניח נשים לשחוט, שכבר נהגו שלא לשחוט, וכן המנהג שאין הנשים שוחטות".
לעמוד השאלה1396 צפיות -
האם גם האישה צריכה להישאר ליד נרות החנוכה חצי שעה?
לא צריכה להישאר אבל אינה עושה מלאכה בזמן הזה, למעט בישול, אפיה, וכיוצא בזה. שיכולה לעשות.
לעמוד השאלה1008 צפיות -
האם נשים חייבות בנטילת לולב?
מן הדין נשים פטורות, אבל אם רוצות לנענע יכולות, ולמנהגנו יכולות גם לברך, ויש בזה מעלה גדולה של אינו מצווה ועושה.
לעמוד השאלה766 צפיות -
האם יש בעיה הלכתית לנערה שתרכב על סוס?
-
מה הם החלקים בתפילת שחרית שנשים חייבות להתפלל, במצב שאין להן זמן להתפלל את כל התפילה?
תפילת שחרית לנשים מעיקר הדין היא כדלקמן: ברכות השחר, קרבן תמיד, קריאת שמע עם ברכת גאל ישראל, תפילת שמונה עשרה, עלינו לשבח.
לעמוד השאלה2063 צפיות -
מקורבת בבית חב"ד שואלת, האם לפי ההלכה יש בעיה לעשות עגיל שני באוזן?
נכון שחכמים נתנו מקום לאשה להתקשט ולהראות יפה, ובמדרש ותוספות מוזכר שתכשיטים מוסיפים חן לאשה. אך יחד עם זה, חז״ל והפוסקים אסרו תכשיטים גדולים מדי, תכשיטים לא עדינים, תכשיטים שמושכים תשומת לב (מטעם דת יהודית), או תכשיטים שהם אופנה של גויים (בחוקותיהן לא תלכו). על כן מותר לאשה לענוד עגיל אחד עדין בכל אוזן, שזה מוסיף לה חן ויופי יהודי כראוי לבת מלך. משא״כ, לענוד שני עגילים באוזן אחת זה אסור, מהטעמים ומהפוסקים שהזכרתי.
לעמוד השאלה2534 צפיות -
Quelles sont les passages de la prière de Cha’harith que les femmes ont l’obligation de réciter, si elles n’ont pas le temps de la faire entièrement ?
La prière de Cha’harith pour les femmes devra contenir au minimum les passages suivants : les Berakhoth du matin, la lecture du déroulement de l’offrande perpétuelle (Korbanoth), la lecture du Chéma’ avec la bénédiction "Ga’al Israël", la ‘Amida et ‘Aleinou Léchabéa’h.
לעמוד השאלה134 צפיות -
האם יש להורות לאישה להתפלל שחרית אחרי חצות במקרה שלא היה לה זמן להתפלל בגלל הילדים?
יש מקום, כמובן יש לעשות זאת רק בשעת הדחק גדולה ולא באופן קבוע. חשוב מאוד להקפיד על ברכות השחר ק"ש וקרבנות בבוקר.
לעמוד השאלה577 צפיות -
האם אישה מחוייבת לומר סליחות?
אישה לא חייבת לומר סליחות, אבל יכולה לאומרם, ונהגו נשים רבות לאומרם לפחות בחלקם.
לעמוד השאלההרב שלמה יצחק פראנק
882 צפיות -
האם אישה שיש לה ספק אם ברכה ברכת המזון צריכה לחזור ולברך?
נחלקו בזה הפוסקים ולמעשה ראוי שלא תברך ותשמע מאדם אחר, ואם אין אדם אחר, אז אין לברך מחמת הספק.
לעמוד השאלההרב פנחס קדיש
788 צפיות -
אישה יכולה להוציא גברים בברכת המזון כאשר הם אינם מבינים עברית ואינם יכולים לקרוא בעצמם את הברכה?
אישה איננה יכולה להוציא גבר ידי חובה בברכת המזון, הדרך הנכונה היא שהיא תגיד בקול והם יאמרו אחריה מילה במילה בלחש.
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
517 צפיות -
בקשר לברכת "שלא עשני אישה", האם למנהגנו אישה מברכת "שעשני כרצונו" או שלא מברכת כלל?
-
האם מותר לנשים ללבוש ביום כיפור תכשיטים או שבגלל חטא העגל זה אסור?
-
האם בנות קטנות יכולות להדליק נרות חנוכה, ואם כן, עד איזה גיל?
-
האם אני כאישה יכולה להוציא ידי חובה איש ואישה, בהדלקת נרות חנוכה כשהם לא רוצים להדליק בעצמם, אבל מוכנים לענות אמן על ברכתי?
אם זה בבית שלהם, אז את יכולה לברך עבורם ולהוציאם ידי חובה בתור שליחה שלהם לקיים את המצוה.
לעמוד השאלה776 צפיות -
האם בראש חודש מותר לאשה לגהץ? לעשות ניקיון יסודי בבית? בכלל אלו מלאכות אסורות לנשים חוץ מכביסה?
-
האם נשים חייבות לצום בצום גדליה?
אם הם לא מניקות או בהריון אז כן. אם מרגישים כאבי ראש חריגים וכדומה אפשר לפתוח את הצום.
לעמוד השאלההרב שלום דובער יהושע ליפש
2813 צפיות -
נהגת שעברה תאונה וב"ה לא נפגעה בגוף, האם צריכה לברך הגומל?
לא צריכה לברך הגומל. אבל יכולה לעשות איזו פעולת הודאה לה' על הצלתה.
לעמוד השאלההרב יוסף יצחק זלמנוב
757 צפיות -
האם ההוראה ללמוד חת"ת היא גם לנשים?
-
האם צריך לתת מחצית השקל עבור האישה?
-
שבע ברכות לאחרי חתונה אשר במקרה הנוכחי יכול להתקיים במניין נשים בלבד - הכלה וחברותיה. האם ניתן להקל ולהגיד את הברכות ללא מניין גברים?
אין אפשרות. הצורך במנין לשבע ברכות נלמד ממה שנאמר אצל רות 'ויקח עשרה אנשים' ולכן נשים לא מועילות לזה.
לעמוד השאלה900 צפיות -
האם נשים שיש להם פנאי יכולות לומר תיקון ליל הושענה רבא?
-
האם ואיך אשה משלימה בקריאת שמע רנ'ב תיבות כנגד רנ'ב איברים?
אשה אינה צריכה להוסיף יותר משלוש מילים, כמו האיש, מאחר והכוונה אינה דווקא לרמ"ח איברים שלהאדם הספציפי, אלא באופן כללי (על דרך "רמ"ח אברין דמלכא" - אין לאשה יותר מצוות וכו'), מה גם שלא לכל הדעות המספר הוא רנ"ב, ולכן גם בברכה לרפואה אומרים לאשה "בכל אברי'ה" ולא מספר ספציפי
לעמוד השאלה704 צפיות -
קראתי שיש עניין שנשים לא ילבשו בגדי לבן ביום הכיפורים, שאינן יכולות להידמות למלאכים, כך אכן נוהגים?
אכן, זה כתוב בשו''ע אדמו''ר הזקן וכן נהוג בחב''ד מזה דורות שנשים אינן לובשות לבן.
לעמוד השאלה903 צפיות -
האם האשה מחויבת ללמד את בניה?
נאמר "ולמדתם אותם את בניכם", ולמדו חכמים שכשם שאין האב מצוּוה ללמד את בתו; כך אין האשה מצוּוָה ללמוד בעצמה. אלא שצריכות הנשים ללמוד עניינים השייכים אליהן ומחויבות בהן, ולכן מברכות אף הן את ברכת התורה קודם הלימוד. ויש שכתבו שמותר לאשה ללמוד תושבע"פ מיוזמתה ואף מקבלת על כך שכר. ובדורנו מעורר הרבי שמעבר לשיעורים היומיים, ולימוד חסידות ההכרחיים אף לנשים, צריכות הבנות ללמוד תורה בבתי הספר, ובייחוד נוגע הדבר לחינוך הבנים שכן האם נמצאת לרוב בבית, ובניה הקטנים מפנים אליה שאלות בתורה, ואף עוקבת אחר לימודיהם בת"ת, על כן צריכות הן לרכוש ידיעה כללית בתושבע"פ משנה וגמרא.
לעמוד השאלההרב שלום דובער טאלר
238 צפיות