לכל ההלכה יומית
נאמר בגמרא שהרואה ספר-תורה כשמוליכים אותו והרואה נמצא באותה הרשות חייב לעמוד. ויש שכתבו שבכל עת שרואים את ספר-התורה אין להתיישב. אלא שלהלכה נפסק, שכאשר ספר התורה נמצא במקומו המיועד לו, כגון ארון הקודש או בימת הקריאה וכדומה אין חיוב לעמוד מפניו. ולגבי העמידה בעת פתיחת-הארון, כמו בסליחות בימי התעניות וכדומה, כתבו הפוסקים שמצד הדין אין חובה לעמוד כיוון שהוא בתוך הארון. עם זאת כתבו הפוסקים שכיוון שדרכו של הארון להיות סגור, לכן כשפותחים אותו ראוי לעמוד דרך כבוד; ומי שקשה לו עקב חולשה רשאי לשבת. יצוין שבר"ה וביוה"כ בעת הפיוטים, לא נעמד הרבי בכל הפיוטים בהם פותחים את הארון.
קידושין לג, א; טוש"ע ונ"כ או"ח סקמ"ו; יו"ד סרמ"ב, ובט"ז סקי"ג שם; שו"ע אדמוה"ז או"ח סנ"ה סכ"א; נטעי גבריאל ר"ה פרק לה ס"ג; מעשה מלך ע' 256
ראו גם מאותו שבוע
-
פירות וירקות שספק אם הופרשו "מעשר עני" – האם יש חיוב להפריש מהן?
יום א'
-
האם ישנו חיוב לקבל ערבות בכדי לעזור ליהודי לקבל את הלוואתו?
יום ב'
-
האם כבוד האח הגדול קיים באח הבכור דווקא או גם ביתר האחים מעליו?
יום ג'
-
האם מותר לקרוא לאח הגדול בשמו הפרטי?
יום ד'
-
מהו חלקו של הבעל במצוות הדלקת נרות שבת?
יום ו'