לכל ההלכה יומית
איסור לשון-הרע הוא אפילו כשנאמרו כבר הדברים בפני רבים, אם האומר הזהיר שלא לאמרו; ופוסק אדה"ז שדברים הגורמים נזק לחברו בגופו, או בממונו, או לצערו, או להפחידו, אסורים משום לשון-הרע גם אם אינם דברי גנאי. כמו כן איסור לשון-הרע חל בין אם אומר זאת בפני חברו ובין שלא בפניו, אלא שבפניו עובר אף על איסור הלבנת פני חברו. וכותב הרבי כמה-וכמה פעמים שאסור לאדם לדבר לשון-הרע אפילו על עצמו. על חשיבות הזהירות מלשון-הרע למדים מן הציווי לזכור את מעשה מרים, והובא להלכה שכשאומרים בברכת קריאת שמע של שחרית "להודות לך" יש לזכור שהפה נברא להודות לה', ולא לדבר לשון-הרע.
שו"ע אדה"ז או"ח ס"ס ס"ד, סקנ"ו סי"א, חו"מ הל' אונאה סכ"ח-ט; וראה ספר המנהגים חב"ד ע' 18 (זכירות); אג"ק כ"ק אד"ש ח"ו ע' עז ועוד; חי"ח ע' תנא.
ראו גם מאותו שבוע
-
מהו איסור "הולך רכיל"?
יום א'
-
כיצד ינהג מי שהושמעו בפניו דברי רכילות?
יום ב'
-
מהו איסור לשון הרע?
יום ג'
-
האם כינוי שם לחבר נחשב כלשון הרע?
יום ד'
-
מהו "אבק לשון הרע"?
יום ה'