לכל ההלכה יומית
כמו ביתר מצוות התלויות בזמן, גם קודם קריאת-המגילה אסור לאכול, וכיון שהיא מצוה חביבה, לכתחילה גם אין לשתות או לטעום לפני קיומה. וכתבו הפוסקים שמי שנחלש רשאי לשתות וכן לטעום פירות וכדומה, ומיני-מזונות יכול לאכול עד כביצה, וחולה מותר אפילו לאכול ממש, אך יבקש מאדם אחר שיזכירנו לשמוע מגילה אחר-כך, דין זה שלא לאכול קודם המגילה הוא הן בלילה והן ביום.
רמ"א סו"ס תרצב; מ"ב שם סקט"ו-ז; כה"ח שם סקל"ז; נטעי גבריאל פורים פל"ב ס"א ואילך; בירורי מנהגים-מועדים להרש"י שיח' פרידמאן ע' 181.