לכל ההלכה יומית
אסרו חכמים לאכול מצה בערב-פסח, בכדי שלא יאכל המצה כאכילת תאווה אלא יתאפק ויאכלה בלילה במצווה. והרבה נוהגים שלא לאכול מצה מראש-חודש. אולם אנו נוהגים כפי שכותב הרבי: "יש להיזהר מאכילת מצה ל' יום לפני הפסח", כלומר, מחג הפורים. ודנו הפוסקים לגבי אכילת 'מצת חמץ' קודם הפסח, שכן, מאחר ועיקר האיסור הוא רק על מצה שיוצאים בה ידי-חובה בפסח, לכן לכאורה ניתן להקל ולאכלה, אלא שיש שכתבו שכיוון שטעם האיסור הוא גם משום חביבות המצווה, וכן יתכן שהמצות חמץ אינן ודאי חמץ, הרי שראוי להימנע מלאכול אפילו מצות חמץ, ועל-כן הכריעו שיש להימנע אפילו מאכילת מצת חמץ, ובפרט בערב-פסח.
ירושלמי פסחים פ"י ה"א; טוש"ע ונ"כ או"ח סתע"א ס"ב; שו"ע אדה"ז שם ס"ד; חק-יעקב שם סק"ז; אג"ק כ"ק אד"ש ח"ח ע' שיט; אג"מ או"ח ח"א סקנ"ה; נטע"ג פסח ח"א פ"בס"יא; בירורי מנהגים – מועדים (להרש"י שיחי' פרידמאן) ע' 11.