לכל ההלכה יומית
מעבר לאיסור לדבר בעת קריאת-התורה ואפילו בדברי תורה, כתבו הפוסקים שבעת הקריאה אין ללמוד תורה. אלא שיש להקפיד שהלימוד יהיה בלחש, וכן שהלומד יישב במקום שיהיה ניכר עליו שהוא שייך למניין אחר. ויש המתירים לקרוא "שניים מקרא ואחד תרגום" בלחש בעת קריאת-התורה, אלא שלכתחילה אין ראוי לנהוג כך, אלא להאזין לבעל-קורא ולעקוב בשתיקה מתוך החומש אחרי כל מילה של קריאת-התורה.
טוש"ע ונ"כ או"ח סקמ"ו ס"ב; ראה שו"ע אדה"ז או"ח ס"צ סי"ז, סרפ"ה ס"ח; שו"ת צמח צדק או"ח סל"ה אות ז (חיוב שמיעה); וראה אג"ק אדמו"ר מוהרש"ב נ"ע ח"א ע' קעז-קפא; ספר המנהגים עמ' 14. פסק"ת סקמ"ו סק"ד.
ראו גם מאותו שבוע
-
מתי יש חיוב לעמוד בפני ספר התורה?
יום א'
-
האם מותר לדבר בין העליות לתורה?
יום ג'
-
האם מותר לצאת מבית הכנסת בין העליות?
יום ה'
-
כיצד נעמדים ל"שירה" ולעשרת הדברות?
יום ו'
-
אין נתונים