לכל ההלכה יומית
כתבו הפוסקים שמשום סימן-טוב יש לקבוע את מועד הנישואין דווקא בחציו הראשון של החודש ולא בחציו השני כשהלבנה הולכת ומתמעטת. אלא שישנם חודשים שאין מקפידים על-כך ונוהגים לערוך נישואין גם בחציו השני של החודש; בין חודשים אלו כתבו הפוסקים את חודש-אדר. ובמענה לשאלה האם הכוונה גם לימי חודש-אדר ראשון השיב הרבי: "בזמננו, כל המקדים בחתונה כדת משה וישראל הרי- זה משובח" ואף קישר זאת עם זירוז הגאולה. כך שמעלת חודש-אדר מודגשת אף בחודש-אדר ראשון. אלא שלמעשה בשנים האחרונות עורר הרבי על חשיבות הקדמת מועד החתונה אף ביתר החודשים, גם אם תהיה בחציו השני של החודש.
ראה שו"ע יו"ד סקע"ט ס"ב. רמ"א אה"ע סס"ד ס"ג. ערוה"ש שם סי"ג. ספר המנהגים חב"ד ע' 76. הנשואין כהלכתם פ"ה סמ"ט-נג. צדיק-למלך ח"ז ע' 227. נטעי גבריאל נשואין ח"א פמ"ח הע' נא. התקשרות גיל' קסא ע' 18 וגיל' שפו ע' 18.