לכל ההלכה יומית
במקום הצורך יכול הכהן למחול על כבודו – בפרט בשני וחמישי – ולתת רשות לישראל לעלות לתורה ראשון, וצריכים כל הכנהנים שבמקום למחול, ואח"כ יאמר הגבאי בפירוש "ברשות כהן". ואם הכהנים יצאו החוצה יכול הגבאי לומר "אין כאן כהן". וטוב לכבד את הכהן בהוצאת הס"ת, כדי לקיים "וקדשתו" במקצת. אך למרות שמן הדין יכול כהן למחול על כבודו, למעשה היו רבותינו נשיאינו מדקדקים ביותר, בדרך כלל, שבכל קריאה בתורה יהיה הסדר: כהן, לוי, ישראל. רק במקום שיש צורך מיוחד קוראים לאַחֵר ברשות הכהן.
טואו"ח סקל"ה. שו"ע אדה"ז או"ח סקכ"ח ס"ס. שו"ת חת"ס או"ח סי' כה (טוב לכבדו). שו"ת סתרי ומגני סי' ה ע' 29 (ברשות). ראה סה"ש קיץ ה'ש"ת ע' 67. ספר המנהגים ע' 14. היכל מנחם ח"א ע' ריב. פרדס חב"ד גליון 13 ע' 267. וע"ע באריכות בפסק"ת סקל"ה אות ט. בירורי מנהגים – סדר היום (להרש"י שיחי' פרידמאן) ע' 236 (ועיי"ש ע' 9 במ"ש הגה"ח הרי"י ברוין).
ראו גם מאותו שבוע
-
מהי מצוות "וקדשתו"?
יום א'
-
מיהו הכהן שיש להקדימו?
יום ב'
-
כשאין כהן בבית הכנסת כיצד ינהגו?
יום ג'
-
כיצד ינהגו כשאין לוי בבית הכנסת?
יום ד'
-
כיצד ינהגו כאשר קראו ללוי או ישראל ונכנס כהן?
יום ה'