לכל ההלכה יומית
אמרו חכמים: "כל מקום שנאמר "לא יאכל" .. אחד איסור אכילה ואחד איסור הנאה עד שיפרט לך הכתוב". כלומר, שמלבד האיסור האכילה, ישנו איסור על כל תועלת שניתן להפיק מהדבר האסור. בין ההנאות שמנו חז"ל היא האכלת בהמות וחיות, ולכן דברים האסורים בהנאה כחמץ בפסח או חמץ של ישראל שעבר עליו הפסח, אסור להאכילם לחיות. כמו-כן יש להיזהר מלהאכיל תערובת של בשר בקר וחלב שבושלו יחדיו, שכן תערובת זו אסורה בהנאה. ולגבי בהמה טהורה שלא נשחטה כדין, שבושלה בחלב, הסתפקו הפוסקים האם ניתן להאכיל ממנה לחיות, ומספק יש שכתבו להחמיר. אולם ביתר הדברים שאיסורם הוא רק באכילה –כגון בשר בהמה- טמאה שהתבשל בחלב- אין חיוב שיהיה כשר דווקא.
שמות יג, ג; פסחים כא, ב; פיהמ"ש להרמב"ם כריתות פ"ג, מ"ד; טוש"ע ונ"כ יו"ד ספ"ז; שו"ע אדמוה"ז או"ח סתמ"ג ס"ג וסתמ"ח סל"א; פמ"ג בהקדמה להל' תערובת; שו"ת חת"ס, סצ"ב; ערוה"ש יו"ד ספ"ז, סי"ב
ראו גם מאותו שבוע
-
האם ניתן לשתות ב"שלוקר" תוך כדי רכיבה על אופניים?
יום ד'
-
כיצד ינהג המתפלל במניין בו אומרים "לדוד ה'" לאחר "עלינו"?
יום ה'
-
אין נתונים
-
אין נתונים
-
אין נתונים