לכל ההלכה יומית
מסופר בגמרא שלאחר נצחון מלכות בית-חשמונאי, התקינו שיהיו מזכירים שם-שמים אפילו בשטרות חוב, אלא שלא הייתה דעת חכמים נוחה מכך, כיוון ש"למחר זה פורע את חובו ונמצא שטר מוטל באשפה". ומתוך חשש לביזיון שם שמים ביטלו חכמים את התקנה, וייקרו את כבוד שמיים עד כדי כך, שאת יום ביטול התקנה קבעו כיום חג. ונפסק הדבר אף להלכה, שלא לכתוב שם-שמיים במכתבים, מחשש שמא יתבזה חלילה. באשר לשטרות כמו הדולר ודומיהן שנכתב בהן שם-שמים כידוע, נחלקו הפוסקים: יש שאמרו שאין צורך לנהוג בהן בקדושה. אלא שלדעת אדמוה"ז- גם בשמות הנכתבים באותיות לועזיות חלה קדושה, ולכן יש שהחמירו שלא לנהוג בהן בביזיון.
ר"ה יח, ב; רמ"א יו"ד סרע"ו, סי"ג; ש”ך יו"ד, סקע"ט סקי"א; שו"ע אדמוה"ז או"ח ספ"ה ס"ג; שד"ח מערכת מ, כלל יג; לקו"ש חכ"ד ע' 410 ; הגרשז"א - הליכות שלמה פ"כ הע' לג; מנח"י ח"א, סי"ז-ח