לכל ההלכה יומית
מי שנמצא במקום שאין בו מניין, נכון שלא יתפלל מוסף ולא יתקע בשופר בשלוש שעות ראשונות של היום (- סוף זמן ק"ש). טעם הדבר הוא משום שאז הדין עוד מתוח ויש חשש שיעיינו בדינו, ובלא עזרת הציבור יש חשש שלא יזכה בדין, אולם בציבור ניתן להתפלל גם בשלוש השעות הראשונות, שתפילת הציבור מתקבלת, וגם כשאינם מכוונים כראוי אין הקב"ה מואס בתפילתם.
שו"ע אדה"ז או"ח סתקצ"א סי"ג-ד; וראה שם סנ"ב ס"א. בירורי מנהגים – מועדים (להרש"י שיחי' פרידמאן) ע' 117 עיי"ש. ועפי"ז עדיף לנשים לשמוע תקיעות מאוחר למרות שיאכלו לפני כן משא"כ אצל גברים שצריכים לאכול.