לכל ההלכה יומית
נאמר: "וספרתם לכם .. שבע שבתות תמימות תהיינה". ויש שפרשו שהספירה צריכה להיות ב"תמימות", ואם אינו מקיים את חלקה אינו יכול לקיים את כולה. ולכן השוכח לברך באחד מימי הספירה, לא יספור בימים שלאחריו. ויש הסוברים שכל לילה מימי הספירה נחשב כמצווה בפני עצמה ולכן מי שהחסיר מימי הספירה יכול להמשיך ולספור בברכה. ולמעשה, הכריע אדמוה"ז שאם נזכר ביום יברך ללא ברכה ובלילה ימשיך לספור בברכה, אך אם לא נזכר ביום ימשיך לספור מיום זה והלאה ללא ברכה. אלא שראוי לציין שעורר הרבי שכיוון שחוששים לשתי הדעות, נכון לדעת ולכוון שהספירה הנוכחית הינה חלק מספירת שבעה שבועות.
ויקרא כג, טו; בה"ג הלכות מנחות קלו, ג; תוס' מנחות סו, א סוד"ה "זכר"; טוש"ע ונ"כ או"ח סתפ"ט; שו"ע אדמוה"ז שם סכ"ג-ד; לקו"ש חי"ב ע' 235 בהערה
ראו גם מאותו שבוע
-
ילד המגיע לגיל שלוש בימי הספירה, מתי יערכו לו את ה"אפשערניש"?
יום ד'
-
האם ניתן להדליק נרות שבת כשלא מקבלים את השבת מיד?
יום ו'
-
אין נתונים
-
אין נתונים
-
אין נתונים