לכל ההלכה יומית
נפסק להלכה שבשבת יש להתחיל לאכול את סעודת היום לפני חצות, (אלא אם כן אינו רוצה עדיין לאכול והאיחור הוא עונג לו). אלא שכתבו הפוסקים שכיון שרגילים לטעום קודם התפילה - איחור הסעודה אינו נחשב כתענית בשבת, וגם כשאוכלים את הסעודה אחר חצות, אין הדבר נחשב כעינוי בשבת. ומכל מקום יש שכתבו להסמיך כל סעודה של שבת לתפילה שלפניה, ולכן לכתחילה ראוי לקדש ביום קודם תפלת המנחה ולא לאחריה.
שו"ע אדה"ז סרפ"ח ס"א; כה"ח סעד"ר סקי"ז; פסק"ת שם אות יג, סרפ"ח אות א; וראה בהרחבה בכ"ז במ"ש הרש"י שיחי' פרידמאן בקובץ 'שבעים למלך' - צפת ע' 475.