לכל ההלכה יומית
אמרו חכמים "כל עדות נאמנה לישראל בעשרה . . עדות ברית מילה בעשרה", ועל כן נוהגים לערוך את הברית לכל הפחות במעמד עשרה מישראל, ואם אי אפשר יש לאסוף כמה אנשים שיוכל. ולכתחילה יש לעשותה ברוב עם. ומצווה ללכת למקום בו מתקיימת ברית והבא לשם כמקביל פני השכינה ומתכפרים עוונותיו.
פרקי דר"א פי"א. או"ז הל' מילה בסופו. טוש"ע יו"ד סרס"ה ס"ו (וראה אג"ק ח"ד ע' קנד שרוב עם עדיף על זריזים מקדימים (ומ"מ ראה שבח הברית פ"ז הע' 12 להשתדל ככל האפשר שהברית תהיה לפני חצות היום)). וראה שם פי"ד ס"ב-ג.