לכל ההלכה יומית
לשמח את אחינו בני ישראל, ובפרט ע"י דברי תורה, נגלה ופנימיות התורה, באופן שדבריו יהיו יוצאים מן הלב, ובמילא יהיו גם נכנסים אל הלב. "בימי המועדים, ובפרט בשביעי של פסח ואחרון של פסח, הולכים לשמח יהודים שאז יש בחינה כזו שהארץ (אדמה) מבקשת שילבשו נעל כדי שגם היא תוכל לקבל גילוי אור הקדושה". הרבי מקשר זאת אף עם הפטרת יום אחרון של פסח (בחו"ל) בה נאמר (על הגאולה) "והדריך בנעלים", שהגילוי דלעתיד יחדור עד דרגת הנעלים. ולכן נתקן "ביו"ט בכלל ובפסח ראשון לרגלים בפרט, לשמח יהודים הן בהנוגע לרוחניות שאומרים דברי אלקים חיים והן בהנוגע לשמחה בגשמי', ובנוסף לענין השמחה גם ענין הליכה ברגלים".
שיחת אחרון של פסח ה'תשי"ב (תו"מ ח"ה ע' 149). שיחת אחרון של פסח ה'תשכ"ג (תו"מ חל"ו ע' 303). שיחת אחרון של פסח ה'תשכ"ט (תו"מ חנ"ו עמ' 118). ראה ספר השיחות ה'תנש"א עמ' 436 בהע'.
ראו גם מאותו שבוע
-
מהו מהותו של יום שביעי של פסח?
יום א'
-
מי שאינו אומר יזכור האם יכול לומר אב הרחמים?
יום ג'
-
ממתי מעבירים מים אחרונים על השפתיים?
יום ו'
-
אין נתונים
-
אין נתונים