לכל ההלכה יומית
איסור בל תשחית נאמר במקורו על עצי פרי, אלא שהוסיפו חכמים ואמרו שהאיסור חל על כל הדברים המועילים. אלא שבעת הצורך הותרה השחתה, כפי שכתבו הפוסקים כדוגמא את שבירת הכוס תחת החופה - שאין בה משום איסור "בל תשחית". ודנו הפוסקים לגבי קיום מנהג עתיק להדליק מדורות לכבוד רשב"י בל"ג בעומר ולהשליך לתוכן בגדים האם יש בכך משום "בל תשחית", והיו שהתירו זאת משום שזהו גם כהשחתה לצורך לכבוד שמחת רשב"י, אלא שלמעשה יש להימנע מכל מעשה השחתה מעבר להדלקה עצמה.
ראה שו"ע או"ח סתק"ס ס"ב ברמ"א; מ"ב שם סק"ט; שו"ע אדה"ז הלכות שמירת גו"נ ובל תשחית. שו"ת שואל ומשיב מהדו' חמישאה יוסף דעת סל"ט. שו"ת תורה לשמה סי' ת. וראה סה"ש ה'תש"נ ח"ב ע' 460 (ע"ד ההדלקה).