לכל ההלכה יומית
תקנו חכמים ליטול את הידיים בבוקר קודם התפילה, וכמה טעמים נאמרו בדבר: לקדש את הידיים לפני עבודת הבורא, כפי שנהגו לעשות הכהנים בטרם עבודתם במקדש. כמו-כן בכדי להסיר את הרוח-הרעה השורה בלילה ובבוקר נותרת רוח זו על הידיים, ועוד משום שבעת השינה יתכן שהידיים נגעו במקומות מטונפים. ודנו הפוסקים האחרונים אודות מי ששכח לברך על נטילת ידיו בבוקר עד מתי יוכל לברך. יש שכתבו שאם עוד לא ברך את ברכות השחר יכול לברך לפניהם על נטילת ידיים, וכן משמע מדברי אדה"ז במהדו"ק שלו, אולם במהדו"ב משמע שאין לברך ענט"י כאשר כבר נטל בלא ברכה.
ברכות ס, ב; טוש"ע ונ"כ ושו"ע אדמוה"ז (מהדו"ק ומהדו"ת) ר"ס ד; מ"ב שם סק"א; קצוה"ש ס"ב סט"ז; לקו"ש חל"ח ע' 280 ; פסק"ת ס"ד הע' 57
ראו גם מאותו שבוע
-
מי ששכח לומר ברכות השחר, ונזכר לאחר תפילת שחרית, עד מתי יכול יברך?
יום ב'
-
מי ששכח לומר ברכות התורה, ונזכר לאחר תפילת שחרית, האם יכול להשלימן?
יום ג'
-
האם מותר להשתמש במוצרי קוסמטיקה המכילים רכיבים שאינם כשרים?
יום ד'
-
האם מותר לבעל עסק מתחרה, להוזיל את מחיריו על מנת שיבואו לרכוש ממנו?
יום ה'
-
האם מותר בשבת לפתוח בקבוקי שתייה חדשים?
יום ו'