לכל ההלכה יומית
היו לפניו מאכלים שברכתם שווה ורוצה לאכול משניהם, אלא שמצד סיבה כל שהיא חפץ להקדים אחד מהם – יכול להקדימו, ואינו מחויב לאכול כעת מהמאכל החשוב כדי לקיים את דין הקדימה. (וכפי שנהוג בליל אדר"ה לברך "העץ" על תפוח, אף אם יש לפניו פירות רימון או פירות נוספים משבעת המינים).
שו"ע אדה"ז סרמ"ט קו"א סק"ד לוח כולל-חב"ד (לעניין הברכה על התפוח בליל אדר"ה). וראה המלך במסיבו ח"ב ע' יג. וראה פסק"ת סרי"א הע' 6 והערה 12.