לכל ההלכה יומית
אמרו חכמים ש"כל הקורא קריאת שמע בלא תפילין כאילו מעיד עדות שקר על עצמו", שהרי בקריאת שמע הוא אומר "וקשרתם לאות" ואינו מקיים. ולכן צריך להתפלל תפלת שחרית עם תפילין בכדי שיקרא ק"ש ויתפלל ויקבל עליו מלכות שמים שלימה, ולא "יעיד עדות שקר בעצמו". ולעניין 'קריאת שמע קטנה' (שקוראים קודם התפלה בכדי שלא להפסיד קריאת שמע בזמנה), יש שנהגו לקרוא אף אותה עם תפילין, וכך נהגו רבותינו נשיאינו. אלא שלמעשה המנהג הנפוץ בין רוב אנ"ש בזמננו לקרוא קריאת שמע קטנה זו שקודם התפילה ללא תפילין, והרבי יישב מנהג זה.
ברכות יד, ב. שו"ע אדה"ז או"ח סכ"ה ס"א וסס"ו סי"א. וראה שיחת ש"פ שלח ה'תשי"ב. תו"מ ח"ו ע' 15 ואילך. ולהעיר שבמענה לשאלה האם נצרכת הנחת תפילין קודם טעימת מזונות לפני התפילה, השיב הרבי "כעצת רב חב"די" (מענה משנת תנש"א. נדפס ב'התמים' אייר-סיון תשס"ג).