לכל ההלכה יומית
על יום י"ד באייר מורה התורה שניתנת הזדמנות שנייה לעשות את הפסח "ככל חוקת הפסח". הקרבת הקרבן הייתה ביום י"ד באייר, ואילו אכילת הקרבן הייתה רק בליל ט"ו. ולכן אין אומרים "תחנון" ביום י"ד באייר. אלא שכתבו האחרונים שבשונה מכל יום שאין אומרים בו "תחנון" שאף בתפילת מנחה שלפניו אין אומרים "תחנון"- ביום י"ג באייר בתפלת מנחה אומרים "תחנון", כי ההקרבה הייתה אמנם ביום י"ד באייר אך האכילה הייתה רק בליל ט"ו, ולכן תפלת מנחה של י"ג באייר אינה שייכת ל"פסח שני". משום-כך נהוג שאף אכילת המצה בפסח שני תהיה בעיקר ביום י"ד באייר ואף יש מקום לאוכלה בליל ט"ו.
במדבר ט, ט-יב; השלמת הדברי נחמיה לשו"ע אדה"ז סקל"א ס"ט; שע"ת סקל"א סקי"ט; אג"ק ח"ב עמ' שנב; התוועדויות תשד"מ ח"ב עמ' 1056; שיחת ש"פ שמיני תש"מ; "בין פסח לשבועות" פ״ז הע׳ לב ובהנסמן שם; "התקשרות" גיליון 978