לכל ההלכה יומית
נחלקו הראשונים מהי הגדרתן של התפילין בשבת, יש שכתבו שאין איסור להניחן בשבת רק שאין בכך צורך, כי תפילין הינם האות ביננו לה', ושבת עצמה היא האות, ולכן כתבו שדינן של התפילין ככלי שמלאכתו להיתר ומותר לטלטלם בשבת למקום מבטחים. אלא שיש שכתבו שאסור להניח תפילין בשבת, ולכן דינן של התפילין ככלי שמלאכתו לאיסור, ולכן אסור לטלטל את התפילין אלא אם מעוניין להשתמש בהן לצורך גופו, או שצריך את מקומן, כגון כשמונחים על המיטה ורוצה לנוח מותר לטלטלן. אבל לצורך התפילין עצמן אין לטלטלן גם אם חושש שיגנבו, אלא אם כן קיים סיכון שיתבזו, וכך פוסק אדמוה"ז למעשה.
תוד"ה "והכי" ביצה טו, א; תרומת הדשן ח" א סימן ע; ב"י או"ח סש"ח; רמ"א שם סי"ד; שו"ע אדמוה"ז שם סי"ט וסל"א ס"א-ב; בא"ח פרשת מקץ אות ב'
ראו גם מאותו שבוע
-
מי שאינו כיוון לצאת ידי חובה בקידוש האם יצא ידי חובה?
יום א'
-
ממתי יש לחשב את זמן ההמתנה בין בשר לחלב, מגמר האכילה או מהברכה?
יום ב'
-
הטועם בשר ולא בלעו, האם עליו להמתין שש שעות לפני אכילת חלבי?
יום ג'
-
האם מותר לבן לחזק את דברי אביו בעת וויכוחו עם חברו?
יום ד'
-
שרוך שנשמט מהנעל בשבת, האם מותר לחזור ולהשחילו?
יום ה'