מה מקור המנהג שאישה שבעלה אבל בתוך השלושים לא טובלת עד אחרי השלושים? האם יש לזה אחיזה בהלכה?
אין לזה אחיזה בהלכה, איסור התשמיש הוא רק בתוך השבעה.
מקור:
- שו"ע יו"ד ס' שפ"ג
- נט"ג הלכות אבילות פק"ה סכ"ו

הרב שלמה יצחק פראנק
לכל השו"ת
אין לזה אחיזה בהלכה, איסור התשמיש הוא רק בתוך השבעה.
מקור:
הרב שלמה יצחק פראנק
פעולות שאלה ותשובה
בעניין תשמיש המיטה בשלושת ימי ההגבלה, המנהג להימנע בימים אלו (וככל שסמוך יותר לחג, עוד יותר) הוא בתור קדושה מיוחדת, ולכן שייך רק אצל מי שהדבר אפשרי לו בלי שיגרום לשום הפרעה בשלום בית, בשמירת המחשבה, בשמחה של שניהם וכו'. ליל שבועות עצמו הוא מהלילות שנמנעים מכך לפי כתבי האריז"ל, תלמידיו ופוסקים שלפיהם אנו נוהגים. אך חשוב להדגיש כי אין בכך איסור חלילה, וכלשון הרבי: שאם יש חשש לעניינים לא רצויים "הנה יפרוש מהפרישות", והחכם עיניו בראשו. כפשוט - בליל טבילה אין שום מקום להימנע מתשמיש מלבד בתשעה באב וביום הכיפורים.
לעמוד השאלההרב שלמה הלפרן
אישה שמקפידה להסתפר כל פעם לפני הטבילה, עליה לעשות כן אף בימי ספירת העומר.
לעמוד השאלההרב שלום דובער טאלר
יכולה לטבול, ובאם אפשרי לדאוג שהמצוה תהיה לאחרי חצות, בלי שהדבר יגרום לעניינים לא רצויים - עדיף. להשתדל לא לחשוב כלל על כך שזהו ליל "ניטל" בעת קיום המצווה.
לעמוד השאלההרב שמעון פרבר