דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

לכל השו"ת

האם מותר לפתוח קופסת שימורים בצורה רגילה בחג?

צריך לפתוח כמו שנוהגים בשבת אם נוהגים לאסור אז אסור גם בחג, למעשה רוב רבני אנ"ש מתירים בשבת.

מקור:

  • כדין חותלות של תמרים (סי' שי"ד סי"ח) שאין עשויים להתקיים שמותר לשוברם ולחותכם (וכמובן יש ליזהר מקריעת אותיות). וראה שמירת שבת כהלכתה פ"ט בתחילתו (הצדדים לאסור ולהתיר).
הרב שלום דובער יהושע ליפש

הרב שלום דובער יהושע ליפש

דיין, ומורה-צדק, חיפה וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

פעולות שאלה ותשובה

  • 485 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • האם יש דברים שאפשר להכין משבת לחג?

    לא, אין להכין כלום משבת לחג,כשם שאסור להכין משבת לחול.

    לעמוד השאלה
    הרב דניאל לנאו

    הרב דניאל לנאו

    מורה צדק, קייב וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    377 צפיות
  • האם אפשר להכין חלה או עוגה בצורת ספר תורה לחג שבועות?

    אין בעיה להכין חלה או עוגה שכולה בצורה מסוימת לשבת או לחג, הבעיה היא לאכול עוגה שכתובים עליה אותיות או ציורים, אך עוגה שהיא עצמה עשויה מציור מותר לאוכלה (וכן המנהג פשוט בכמה קהילות שמכינים חלה בצורת מפתח או דג).

    לעמוד השאלה
    1342 צפיות
  • האם מותר לבשל מהיום הראשון של ר"ה עבור שבת שובה הסמוכה לראש השנה, באמצעות עירוב התבשילין?

    אסור. עירוב התבשלין מתיר לבשל רק ביום שישי בלבד.

    לעמוד השאלה
    הרב פנחס קדיש

    הרב פנחס קדיש

    מורה-צדק ורב בית הכנסת, רחובות וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    431 צפיות
  • כיצד לבצע עירוב תבשילין?

    כך מכינים עירוב תבשילין נוטל פת שלמה בשיעור 'כביצה' (54 סמ"ק = 22 גרם בערך), עם תבשיל חשוב כגון בשר או דג בשיעור 'כזית' (בנפח (ומשקל) 27 סמ"ק), ויתן ביד אחר (לכתחילה נותנים למישהו שאינו מבני הבית) כדי לזכות (ז' בפתח) על-ידו לכל הקהל, ואומר: "אני מזכה לכל מי שרוצה לזכות (ל' בחיריק) ולסמוך על עירוב זה". הזוכה מגביה את העירוב טפח מן המקום שהיה מונח עליו, אפילו אם הניחו על ידו המוגבהת באוויר, וחוזר ונטל את העירוב מיד הזוכה, ומברך: אשר קידשנו במצוותיו וציוונו על מצות (ו' בפתח) עירוב ואומר: "בעירוב הזה יהיה מותר לנו לאפות ולבשל ולהטמין חמין ולהדליק נר ולתקן ועשות כל צרכינו מיום-טוב לשבת, לנו ולכל ישראל הדרים בעיר הזאת". את הלחם והתבשיל יש לשמור לפחות עד שמסיימים את כל ההכנות לשבת שנעשות בחג, באופן שיהיה ראוי לאכילה בשבת. את המאכל האפוי שבעירוב תבשילין (שמורכב מדבר אפוי ותבשיל חשוב), ראוי לצרף כלחם משנה בסעודת ליל שבת ויום שבת, ולאכול אותו בסעודה שלישית. *צריך להקפיד לסיים את מלאכת בישול המאכלים עבור שבת זמן מה לפני שקיעת החמה, כדי שכעקרון מה שמכינים ביום טוב יוכל להיאכל גם ביום טוב על ידי אורחים שאולי יבואו. *מי שמתארח סומך על עירוב המארח * גם מי שאינו מתכנן לבשל בחג בשביל שבת בכל זאת צריך לעשות עירוב על מנת שיוכל להדליק נרות שבת. *מי ששכח לעשות עירוב עליו לשאול רב אם יכול לסמוך על עירוב שעשה מישהו אחר

    לעמוד השאלה
    הרב שניאור זלמן פלדמן

    הרב שניאור זלמן פלדמן

    מו"צ באבן יהודה // לדף הרב

    1544 צפיות
צור קשר בוואטסאפ