דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

לכל השו"ת

אני משלם למישהו סכום מסויים כל חודש עבור הסכם יששכר וזבולון, האם הכסף יכול להחשב כחלק מהמעשרות שלי?

דנו בזה הפוסקים ויש בכך כמה וכמה דעות, למעשה באם יכול ליתן שלא ממעשר יתן שלא ממעשר, אך באם ההמנעות משמוש בכספי מעשר תגרום שיפסידו הלומדים יתן ממעשרות.

מקור:

  • ראה שו"ת אג"מ יו"ד ח"ד סי' ל"ז, שו"ת חלקת יעקב יו"ד סי' קל"ז, צדקה ומשפט פ"א הערה פ"ה
הרב משה קורנווייץ

הרב משה קורנווייץ

רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

פעולות שאלה ותשובה

  • 538 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • מהו הזמן המהודר לאמירת שנים מקרא. והאם יש ענין לאומרו אחר הטבילה לשבת?

    ביום שישי אחר חצות, בכתבי האריז''ל משמע שנכון לטבול אחר אמירת שמו''ת.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    660 צפיות
  • האם יש עניין להשלים מסכת סוטה של ימי הספירה אחרי חג השבועות?

    אכן רצוי להשלים.

    לעמוד השאלה
    הרב שי שמעון כהן

    הרב שי שמעון כהן

    רב קהילת חב"ד, תל-ציון וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    80 צפיות
  • האם יש בעיה לומר שניים מקרא ואחד תרגום בלילה?

    אפשר, שהרי רבותינו נשיאנו החלו בשמו''ת בליל שישי, הרי שלא חשו בזה לעניין של 'לילה לאו זמן מקרא', בכל אופן הזמן היותר רצוי זה ביום שישי.

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    מורה צדק, צפת וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    1365 צפיות
  • מהי החשיבות בחזרה על הלימוד?

    על דברי תורה נאמר: "ושננתם" ודרשו חכמים: "שיהיו דברי תורה שנונים ומחודדים בפיך שאם ישאלך אדם דבר אל תגמגם . . אלא אמור לו מיד", ואמרו חז"ל: "כל הלומד תורה ואינו חוזר עליה, דומה לאדם שזורע ואינו קוצר". ולכן יש לחזור תמיד על דברי התורה אותם למדים. ובלמוד הלכה למעשה יש להשקיע בשינון ובחזרה גם אם ריבוי החזרה גורם לו להתקדם בידיעותיו באיטיות, אלא שעליו להפיק את המרב לפחות, בהלכות מעשיות.

    לעמוד השאלה
    הרב אברהם הרוניין

    הרב אברהם הרוניין

    רב קהילת חב"ד ומרכז העיר, כפר סבא וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    724 צפיות
צור קשר בוואטסאפ