דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

לכל השו"ת

האם יש איסור להסתפר במוצאי שבת?

מעיקר הדין אין איסור להסתפר במוצאי שבת, אלא שיש לדעת כי מצוה מן המובחר להסתפר דווקא בערב שבת ממש ולא קודם לכן, בכדי שיהיה ניכר שעושה לכבוד שבת, ואם אינו יכול בערב שבת יסתפר ביום ה' כי ככל שקרוב לשבת עדיף, שבזה ניכר שזה לכבוד שבת, וא"כ במוצאי שבת קודש זה הכי פחות מובחר. ועדיף לדחות התספורת שיהיה סמוך לשבת, אך מכל מקום אין איסור בזה מעיקר הדין, כאמור. ואם היה יכול להסתפר בערב שבת ודחה במזיד דווקא למוצאי שבת יש בזה ממש זלזול בכבוד השבת ח"ו.

מקור:

  • ראה שו"ע אדה"ז או"ח סי' רס ס"א. וראה חכמת שלמה (להר"ש קלוגר) על שו"ע או"ח סתג"ג ס"ב: "דבזיון הוא שעל שבת לא יגלח ו..אחר השבת יגלח".
הרב ישראל יצחק הלפרין

הרב ישראל יצחק הלפרין

דיין ומו"צ בבית ההוראה כפר חב"ד וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

פעולות שאלה ותשובה

  • 2387 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • האם צריך להסתפר לפני חג שבועות או שאפשר לחכות לאחר החג?

    מצוה על האדם להסתפר בערב יום טוב שלא יכנס לרגל שהוא מנוול, בפרט בערב חג שבועות אחרי שלא הסתפרו כל ימי הספירה.

    לעמוד השאלה
    מכון הלכה חב"ד

    מכון הלכה חב"ד

    מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    2713 צפיות
  • האם בשנה שחג שבועות חל ביום שני, אפשר להסתפר כבר ביום שישי ג' סיון?

    לא, רק בערב חג כמו כל שנה.

    לעמוד השאלה
    הרב דניאל גראבסקי

    הרב דניאל גראבסקי

    דיין ומורה צדק, ירושלים וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    367 צפיות
  • האם מותר לספר בערב שבת תמורת שכר?

    מי ששערות ראשו גדולות מצווה לגלחן קודם השבת, בכדי שלא יכנס לשבת כשהוא מנוול; ומצווה מן המובחר שהתספורת תהיה בערב שבת ממש ולא קודם לכן, בכדי שיהיה ניכר שמסתפר הוא לכבוד השבת, וכן מותר לספר יהודי בערב שבת כל היום, ואפילו תספורת כזו המוגדרת כ"מעשה אומן" מותרת בערב שבת. ואף מותר ליטול עליה שכר כיוון שהתספורת היא מלאכה שניכר בה שנעשית כעת לצורך השבת. כמובן שכל האמור הוא כאשר הדבר מתאפשר מבחינה הלכתית, וכן למעשה מקפידים שלא להסתפר בראש חודש גם כאשר הוא חל בערב שבת.

    לעמוד השאלה
    הרב שמעון פרבר

    הרב שמעון פרבר

    הרב שמעון פרבר // לדף הרב

    752 צפיות
  • ילד שיום הולדתו חל בימי הספירה מתי יערכו לו את ה"אפשערניש"?

    כחלק מדיני האבלות על תלמידי רבי עקיבא אין מסתפרים בימי ספירת העומר, וכך נפסק להלכה בשלחן ערוך. ואף שלהלכה ישנם חילוקי דעות ממתי ועד מתי אין להסתפר, אך למעשה - מנהגנו שאין מסתפרים עד ערב חג השבועות. ולגבי תספורת הילד הראשונה –אפשערניש- במלאות לו 3 שנים בימי הספירה, הורה הרבי שאת ענייני החינוך יש להתחיל מיד ביום הולדתו, אך את גזיזת השערות יש לדחות לל"ג בעומר. וכשיום ההולדת קודם הפסח אין לדחותה לל"ג בעומר אלא יש לעשותה מיד, אולם יכול לסיימה בל"ג בעומר. ואם יום הולדתו חל לאחר ל"ג בעומר, אין להקדים את התספורת אלא יש לעשותה בערב חג השבועות.

    לעמוד השאלה
    הרב שמואל מקמל

    הרב שמואל מקמל

    מו"צ בנוף הגליל // לדף הרב

    1669 צפיות
צור קשר בוואטסאפ