דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

לכל השו"ת

מותר בשבת להשתמש במשחה עבור קטנים?

מותר להשתמש במשחה במקרה שיש בכך צורך ממשי, מפני פריחה שמגרדת ומציקה או מפריעה לשינה או תפרחת חיתולים. וכן בעקבות חשש ליובש שיביא לידי חולי או בעת כאבי שיניים. אופן השימוש בה: לכתחילה יש להכין תחבושת מרוחה במשחה מערב שבת, ולהניחה בשבת במקום הדרוש, ואם לא הכינו ניתן להניח את המשחה באמצעות לחיצה על השפופרת מבלי למרוח. ומותר לשים אחר כך תחבושת או טיטול על המשחה, גם אם המשחה נמרחת בעקבות זאת. אם בכל זאת יש צורך במריחה יש למרוח בשינוי כגון באמצעות גב היד, או הנחת תחבושת. ובמקום סכנה ממשית או חשש זיהום ויש צורך למרוח כרגיל ניתן למרוח את המשחה כדרכה.

מקור:

  • ראה מג"א סשט"ז סקכ"ד. שו"ע אדה"ז או"ח סשי"ד סכ"א
  • וסשכ"ז
  • סשכ"ח ס"כ. שו"ת מעט מים סע"א. ועיין בציץ אליעזר ח"ח סט"ו פי"ד סק"א וסק"ג. שולחן שלמה סשכ"ח אות מו-ז. דעת תורה סשכ"ח סכ"ו. וע"ע בספר 'הלכה למעשה – שבת' בהוצאת מכון הלכה חב"ד ח"ג פרק יא סעי' יז-ח ובהע' שם. ועיין בעיונים שם סי' מד.
הרב משה קורנווייץ

הרב משה קורנווייץ

רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

פעולות שאלה ותשובה

  • 31 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • האם כשערב פסח חל בשבת, אומרים את סדר קרבן פסח ביום שישי או בשבת?

    את סדר קרבן פסח אומרים בזמן הקרבת הקרבן, ולכן גם כשחל ערב פסח בשבת אומרים זאת בשבת אחרי מנחה.

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    מורה צדק, צפת וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    178 צפיות
  • האם יש עניין להדליק שתי נרות במוצאי שבת?

    אדמו"ר הזקן כותב בשו"ע: "יש נוהגים להרבות נרות במוצאי שבת יותר משאר לילות החול", וכן הוא בעוד מקורות. אמנם לא נזכר שם המספר, אך בפועל נהגו במקומות רבים להדליק שתי נרות, ויש המביאים זאת בשם הבעש"ט ותלמידיו. הרבי כותב "וכידוע הסיפור איך שהבעל-שם-טוב ותלמידיו הרבו בנרות במוצאי שבת קודש".

    לעמוד השאלה
    הרב דניאל לנאו

    הרב דניאל לנאו

    מורה צדק, קייב וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    1151 צפיות
  • מותר לילדים לשחק בארגז חול בשבת?

    חול המיועד מראש למשחק מבחינה עקרונית מותר לשחק בו בשבת, אך ראוי למנוע מלשחק בו מכיוון שבדרך כלל משחקים בו באופן האסור בשבת (ולמשל אסור להרטיבו, ליצור ממנו מגדלים או לצייר ולכתוב עליו). אך חול רך, מיד בלקיחת החול נסתמת הגומה שנוצרה מלקיחתו – מותר לשחק כרגיל. וחול שאינו רך כל כך, מותר רק ליטלו ממקום בולט מבלי שתווצר גומה בלקיחתו.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    168 צפיות
  • האם לפני ברכת המוציא על הלחם משנה בשבת, צריך לחתוך מעט את החלה?

    לפני הברכה יגלה את הפת ויעשה סימן (רושם בלבד, אך לא יחתוך) במקום שבו רוצה לחתוך את הפת אחרי הברכה. אם במקום לעשות סימן חתך מעט את הפת בסכין, אך עדיין הכיכר מחוברת – כל עוד אוחז בחלק שנחתך ושאר הכיכר עולה עמו – הרי היא כשלימה לכל דבר וכשרה ל'לחם משנה'.

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    מורה צדק, צפת וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    773 צפיות
צור קשר בוואטסאפ