האם כשהירח מטושטש מותר להגיד קידוש לבנה?
יש לברך רק כשרואים ברור את הלבנה ונהנים מאורה. אבל אם זה חורף ויש חשש שבימים הבאים לא תראה אפשר להקל כשהיא ניכרת גם כשמכוסה קצת בעננים.
מקור:
- שערים מצויינים בהלכה סימן צז סעיף קטן ג

הרב שלמה יצחק פראנק
לכל השו"ת
יש לברך רק כשרואים ברור את הלבנה ונהנים מאורה. אבל אם זה חורף ויש חשש שבימים הבאים לא תראה אפשר להקל כשהיא ניכרת גם כשמכוסה קצת בעננים.
מקור:
הרב שלמה יצחק פראנק
פעולות שאלה ותשובה
שמע קדיש בזמן אמירת הברכה (אחרי המילים "ברוך אתה ה'.. וברוח פיו כל צבאם") - יענה בקדיש על אמן יהא שמיה רבה ואמן על המילים דאמירן בעלמא ואמרו אמן, אך לא על שאר אמנים שבקדיש. אם אמר לו חברו 'שלום עליכם' לא יענה 'עליכם שלום'. כאשר אומר את המילים הראשונות בברכה ("ברוך אתה ה'.. וברוח פיו כל צבאם"), וכן כאשר אומר את חתימת הברכה ("ברוך אתה ה' מחדש חודשים") - לא יענה כלל. אם ענה 'אמנים' המותרים סמוך לחתימת הברכה - יתחיל שוב מהמילים "שהם עתידים", כי צריך לומר מעין (תוכן) החתימה סמוך לחתימה.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
לכתחילה יש להקדים את תפילת ערבית מדין תדיר ושאינו תדיר, תדיר קודם. אך אם חושש שאחרי תפילת ערבית לא תראה הלבנה, או שלא יהיה לו מנין לקידוש לבנה יקדים קידוש לבנה.
לעמוד השאלההרב יוסף יצחק זלמנוב
לאחר תפילת ערבית נוטלים ידיים ג' פעמים לסירוגין ללא ברכה, רוחצים את הפנים והפה, טועמים משהו, נועלים נעליים, ולאחר מכן עורכים קידוש לבנה. (אך נעילת הנעליים והטעימה אינם דוחים קידוש לבנה בציבור).
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד