האם יש בעיה הלכתית לטפל במרפאת שיניים ששייכת לערבי בארץ?
בכל מקום אפשרי, עדיף לקנות מיהודי מאשר מגוי. כך למדו חז"ל מהפסוק "או קנה מיד עמיתך".
מקור:
- אגרות קודש חי"ג עמ' רצב.

הרב מנחם כהן
לכל השו"ת
בכל מקום אפשרי, עדיף לקנות מיהודי מאשר מגוי. כך למדו חז"ל מהפסוק "או קנה מיד עמיתך".
מקור:
הרב מנחם כהן
פעולות שאלה ותשובה
קטן המצטער ביותר (אף אם אין לו דלקת), מותר לתת לו טיפול רפואי באמצעות 'קומפרס' (compress), אך יש להיזהר שלא ייסחטו נוזלים. ואם הדרך היחידה להקל את הכאב, היא להעביר מגבון שממנו נסחט חומר מרגיע – יש לעשות זאת רק בשינוי (כלאחר יד).
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
רצוי שלא לעשות טיפול רפואי מורכב בימי בין המצרים, וטוב לדחותו לאחר תשעה באב. אם רופא מורה שיש לעשות את הטיפול בהקדם, ישתדל לעשותו קודם שבת חזון. טיפול הכרוך במצב של 'פיקוח נפש', ניתן לעשותו בכל ימי בין המצרים ולא ידחה אותו אפילו ביום אחד, ויש להתייעץ על כך עם רב מורה הוראה - באם אפשר. טיפולי שיניים וביקורים סדירים אצל רופא - שאינם מכניסים את האדם לכלל סכנה, מותרים.
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
יש ליזהר מלעשות בדיקת או תרומת דם בערב שבועות כשאין בהם צורך מיידי, וכשחל שבועות ביום ראשון אסורים בדברים אלה בערב שבת.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
בדרך כלל טיפות עיניים לוקחים כדי לשמור על בריאות העין - ולכן מותר לקחתם בשבת וביו''ט.
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ