דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

לכל השו"ת

האם מותר להשתמש באבקת או גבישי שום ובצל?

חכמים הזהירו כמה דברים שאין לאכלם משום סכנה ומהם: "האוכל שום קלוף ובצל קלוף .. שעבר עליהם הלילה". וכותב אדמו"ר הזקן שגם היום יש לחוש ולהיזהר בכך גם כאשר הם סגורים בתוך בגד או כלי. והדרך הנכונה לאחסנם כשהם קלופים - להשאיר את ה"שיער" שבראשם או מעט מקליפתם. ודנו הפוסקים האחרונים לגבי שימוש באבקת וגבישי שום, והרבה כתבו להקל בכך. אלא שיש שעדיין חששו לשיטת אדמוה"ז המחמיר כאמור, בבצל או שום קלופים שעבר עליהם הלילה. ולכן ההשגחות המהודרות מקפידים שיאפו או יבשלו את השום לפני עלות השחר של יום קילופם, ובכך השום יהיה מבושל.

מקור:

  • נדה יז, א
  • הגהות מרדכי ומהרש"ל שם
  • שו"ע אדמוה"ז חו"מ דיני שמירת גוף ונפש ובל תשחית ס"ז
  • כה"ח יו"ד קטז, צג
  • קובץ בית הלל קובץ א’ ע’ סב
  • עמודי הבית כרך ג ח”ד סי"ג ובהערה שם
  • שו”ת שבט הלוי ח”ו סשי"א קובץ מבית לוי ג, ע’ מז

פעולות שאלה ותשובה

  • 881 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • דירה בבנין משותף שאין מעקה על הגג ושאר דיירי הבנין לא רוצים לעשות מעקה, האם יש חיוב עלינו לעשות מעקה?

    כותב אדמו"ר הזקן: 'בית הכנסת ובית המדרש .. פטורים (כ)שאין רגילות כלל להשתמש על גגיהן, ולכן גגין שלנו פטורים'.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    רב קהילת חב"ד, רמת בית שמש ד', וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    616 צפיות
  • האם אישה יכולה לשים בקבוק מים חמים על הבטן למרות שכתוב בהלכה שזה מסוכן?

    בקבוק חם מגומי שנמכר כיום בבתי מרקחת עם שסתום סגירה - אינו מה שההלכה דיברה בו, ולכן מצד ההלכה אין איסור. אבל בנוגע לעצם השימוש אם הוא מועיל מבחינה רפואית יש לפנות לרופאה.

    לעמוד השאלה
    הרב ישראל יצחק הלפרין

    הרב ישראל יצחק הלפרין

    דיין ומו"צ בבית ההוראה כפר חב"ד וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    326 צפיות
  • האם מותר ללכת לטיול בנחל שהמים שבו זורמים במהירות?

    נחל שיש בו זרימה חזקה ומימיו שוטפים במהירות, אפילו אם המים אינם גבוהים כל כך, ומגיעים לו רק מעט מעל המותניים, אסור לעבור בו מפני חשש סכנה.

    לעמוד השאלה
    הרב מנחם מענדל ויינר

    הרב מנחם מענדל ויינר

    הרב מנחם מענדל ויינר // לדף הרב

    617 צפיות
  • האם מותר לאדם לאכול אוכל שנחשב כאוכל שאינו בריא?

    על פי ההלכה, האדם נדרש לשמור על בריאותו, ולא לעשות דברים המסכנים את בריאותו, יחד עם זה כתבו הפוסקים שהאיסור הגמור הוא על עשיית דבר שמסכן מיידית ובוודאות את האדם. הנזק באוכל לא בריא הוא נזק לא ברור ואינו מיידי אלא נזק מצטבר. לכן ההתייחסות הנכונה לאכילת מאכלים לא בריאים היא כמו שכתב הרמב"ם: "יש מאכלות שהם רעים ביותר עד מאד וראוי לאדם שלא לאוכלן לעולם.." - בלשון ראוי ולא בלשון איסור או חובה.

    לעמוד השאלה
    הרב אייל פלד

    הרב אייל פלד

    מו"ץ וראש כולל הוראה בעמנואל. דיין ורב בית כנסת חב"ד בישוב עינב. וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    414 צפיות
צור קשר בוואטסאפ