האם בשבועות צריך לעשות סעודה חלבית דוקא לאחר התפילה או שמספיק לאכול לפני התפילה מזונות חלביים?
יש עניין לעשות אחרי התפילה, כי רק אז עושים סעודה ואילו לפני כן רק 'טועמים'. וכן מנהג הרבי מלך המשיח שליט"א.

הרב מנחם כהן
לכל השו"ת
יש עניין לעשות אחרי התפילה, כי רק אז עושים סעודה ואילו לפני כן רק 'טועמים'. וכן מנהג הרבי מלך המשיח שליט"א.
הרב מנחם כהן
פעולות שאלה ותשובה
יש נוהגים לאכול בחנוכה מאכלי חלב וגבינה, זכר לנס שהיה לנו על ידי תבשיל של גבינה, שנעשה על ידי יהודית, בתו של יוחנן כהן גדול, שעל ידי מאכלי החלב שהביאה עמה גרמה לצימאונו ולשכרותו של מלך יון הרשע וכך למיתתו.
לעמוד השאלהישנם טעמים רבים למנהג קדום זה, ואמנם יש שכתבו גם את סיפור יעל וסיסרא כטעם לכך, על פי מה שאמרו חז"ל שה' לא מקפח שכרו של הר תבור שרצה שתינתן עליו התורה, ושכרו היה שנאמרה עליו שירת דבורה לאחר מפלת סיסרא ע"י שהשקתהו יעל חלב. ואמרו חכמים: "נאמר בסיני (שמות כ, ב) 'אנכי ה' אלהיך' בתבור יאמר: 'אנכי' 'אנכי'" ("אנכי לה', אנכי אשירה, אזמר לה' אלקי ישראל" (שופטים ה, ג)).
לעמוד השאלההרב שמואל מקמל
נאמר בגמרא "כל בשר אסור לבשל בחלב, חוץ מבשר דגים וחגבים". הרי שמעיקר הדין אין בדבר איסור משום בישול בשר בחלב; אלא, שכתב הבית יוסף, שאין לאכול דגים בחלב מפני הסכנה, וכך כתבו חלק מהפוסקים ובייחוד בקרב הספרדים. לעומתו כתב הרמ"א שלא נזהרים בכך. ויש מן הפוסקים שהוסיפו, שאף ההולכים לשיטת הבית יוסף יכולים להקל, משום שזו טעות הדפוס שנפלה במקור. עם זאת, הורה הצ"צ שיש להימנע מאכילת דג עם חלב כמובא בבית יוסף. אך מותר להוסיף לחלב גבינה או שמנת, או לטגן דג בחמאה, וכך מותר הדג לאכילה עם חלב.
לעמוד השאלההמנהג הינו מנהג קדום המופיע בפוסקים ובשיחות הרבי מלך המשיח, מנהג ישראל תורה הוא, אך אפשר לאכול אכילה מועטה מאד.
לעמוד השאלההרב שלום דובער יהושע ליפש