דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

לכל השו"ת

Ma femme a cueilli un citron et l’a mis de côté afin d’en prélever le Ma’asser, mais nous avons oublié de le prélever avant Chabbath, et en avons déjà utilisé une partie pour préparer une salade. Peut-on en prélever le Ma’asser pendant Chabbath ?

Il est interdit de prélever le Ma’asser pendant Chabbath, et ce, même entre le coucher du soleil et la tombée de la nuit, c’aurait été interdit, dans ce cas. Seulement après la sortie de Chabbath, il sera permis de prélever le Ma’asser sur un autre citron dont on n’a pas encore prélevé, en le faisant pour ce citron aussi, rétroactivement.

מקור:

  • Choul’hane ‘Aroukh Admour Hazakène, chap. 339, §7 (ne pas prélever de Ma’asser pendant Chabbath), chap. 261, §2 (permission de prélever le Ma’asser entre le coucher du soleil et la tombée de la nuit, lorsqu’il n’y a rien d’autre à manger) – Choul’hane ‘Aroukh Yoré Dé’a, chap. 331, §18 (lorsque ce qui n’a pas été prélevé se mélange à ce qui l’a déjà été).

פעולות שאלה ותשובה

  • 24 צפיות

שאלות נוספות בנושא

  • האם פפאיה נחשבת כפרי העץ או כפרי האדמה, לענין ערלה, מעשרות וברכה?

    א. לגבי ערלה, בארץ ישראל נוקטים שחייב בערלה, בחו''ל נוקטים להקל שהוא כירק ואין בו ערלה. ב. ברכתו האדמה. ג. לעניין מעשר זה לא כל כך משנה, כי גם פרי העץ וגם פרי האדמה חייבים בתרומות ומעשרות.

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    מורה צדק, צפת וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    720 צפיות
  • האם צריך לעשר צמחים שקוטפים אותם בשטחי הפקר או עירייה, לצורך הכנת חליטת תה?

    הגדרת הפקר היא רק אם הדבר הפקר "לכל", אבל אם העיריה נותנת רשות לתושבי העיר בלבד לקטוף ולא לשאר האנשים אין זה הפקר. וכן במקרים רבים העיריה אינה מפקירה כלל (אף לתושבים) את הפירות והעצים שנטועים בעיר. ויש לברר דבר זה היטב אצל העיריה. ובכל מקרה של ספק יש להפריש מעשר בלי ברכה. בנוסף יש לציין שבקטיפת צמחים לצורך תה וכדומה יש הבדל אם הצמחים אינם נאכלים וזורקים אותם לאחר הבישול שאינם חייבים במעשרות, לבין אם נאכלים כמות שהם, שהינם חייבים במעשרות. ואם יש עלים שחלק מן האנשים או העדות אוכלים אותם כמו נענע וכדומה יש להפריש מהם בלי ברכה. ולכן העצה כדי לצאת מכל ספק: להפריש תמיד תרומות ומעשרות בקטיף מעצים וצמחים שנטעו בעיר גם אם אינם גדלים בחצר פרטית, ומאידך לבצע ההפרשה בלי ברכה. וכן יש לנהוג להפריש בלי ברכה בכל קטיף שהוא רק לשם תה ולא לאכילת העלים.

    לעמוד השאלה
    הרב ישראל יצחק הלפרין

    הרב ישראל יצחק הלפרין

    דיין ומו"צ בבית ההוראה כפר חב"ד וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    675 צפיות
  • האם מותר לעשר פירות בשבת?

    לא, אין מפרישים בשבת תרומות ומעשרות.

    לעמוד השאלה
    הרב ישראל יצחק הלפרין

    הרב ישראל יצחק הלפרין

    דיין ומו"צ בבית ההוראה כפר חב"ד וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    285 צפיות
  • שלום, קטפתי לימונים משני עצים שונים. האם אפשר לעשר את כל הלימונים ביחד או כל קבוצה לחוד?

    כמובן שמדובר עצים שאינם ערלה, אם שניהם אינם נטע רבעי, וקוטפים את הפירות באותו זמן, מותר לעשר מזה על זה. אין לעשר מפירות של שנה אחת על שנה אחרת.

    לעמוד השאלה
    הרב אורי ליפש

    הרב אורי ליפש

    מו"צ בבני ברק, מדריך חתנים ומגשר מוסמך // לדף הרב

    466 צפיות
צור קשר בוואטסאפ