לפי מה אני צריכה לחשב ימי פרישה? לפני חודשיים היה לי ווסת. לפני חודש היה לי דימום דומה לווסת אך אני גיליתי שזה היה דימום של תחילת הריון. האם לחשב לפי הדימום האחרון (בהריון) או לפי הוסת האחרון?
ע''פ ההלכה כל דימום מהרחם, דינו כווסת. שממנו מחשבים את ה''ווסתות'. באם זה לא היה דימום ממש או בדיקה פנימית אלא רק כתם אין לחשב זאת בלוח הווסתות.
אשה שיש לה שק הריון ללא עובר, וצריכה לקחת כדורים לכיווץ הרחם שהשק יצא החוצה, מה הם דיני טהרה במקרה הנ״ל?
ברגע שיתחיל דימום היא תהיה לא טהורה, כשיפסק הדימום ויציאת כל השליה, תעשה הפסק טהרה (באם עברו כבר חמש ימים מתחילת הדימום) תספור 7 נקיים ותטבול, ואם ההפלה הייתה אחר 40 יום מתחילת ההריון עליה להמתין לפחות שבוע עד תחילת ספירת ז' נקיים כיולדת נקיבה.
אשתי קמה מוקדם בבוקר וראתה שקיבלה ווסת אך אינה יודעת באיזה שעה ראתה אם לפני נץ החמה או אחרי, לאיזה עונה לחשוש, עונת יום או עונת הלילה?
כאשר הספק הוא על שעת ראייתה, האם זה היה לפני הנץ או אחרי הנץ, אז יש להחמיר בנוגע לחשש הווסתות לפרוש חודש הבא בשתי העונות. אבל אם היא ראתה בוודאי רק אחרי הנץ, אבל היא חוששת אולי זה התחיל כבר לפני הנץ, במקרה זה יש לחשוש חודש הבא רק לעונת היום (אחרי הנץ).
האם מותר לעשות איפור קבוע, שבו מחדירים צבע תחת העור?
בוודאי שאין ראוי לעשות איפור קבוע, בכדי שלא להגיע לחששות וספקות של איסורי דרבנן, ולכן המהדרת במצוות ולא רוצה להיכנס לחששות של איסורים לא תעשה זאת, אמנם יש מי שהקל בזה ויש בזה גם סוגים וזמנים שונים, בכל אופן הרוצה להדר במצוות לא תעשה זאת.
אם מדובר במי שחולה ממש, הרי שאסור להיות עמו במגע כלל, כך שאין טעם ואין לטבול עד שזה יעבור לחלוטין. גם לגבי הרוב המכריע של האנשים, כאשר מדובר באנשים שבבידוד ביתי וכיו"ב - גם כאן לא תטבול, אמנם לפעמים דנים הפוסקים אם לטבול בלי לקיים את המצוה ולפחות מוריד הרחקות וכו׳ אבל בנידון זה ההנחיה היא לצמצם מגע ולכן לא כדאי להכנס לדיון הנ״ל. אם האשה בבידוד כנ"ל, הרי שאסור לה לטבול מצד ההנחיות, שחובה לקיימן, הן מצד "ונשמרתם" והן מניעת היזק לרבים.