דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

שאלות ותשובות

11 תוצאות

  • האם מי שלא שומר שבת, יכול להיות שליח ציבור?

    לכתחילה ראוי למנות שליח ציבור ירא שמים המדקדק במצוות, כשאין ברירה אפשר.

    לעמוד השאלה
    הרב אייל פלד

    הרב אייל פלד

    מו"ץ וראש כולל הוראה בעמנואל. דיין ורב בית כנסת חב"ד בישוב עינב. וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    117 צפיות
  • נולדתי בשעות הבוקר והערב הוא ליל יום הולדתי ה-13, האם אוכל כבר מהלילה לעלות חזן או רק בבוקר?

    אפשר כבר מליל הבר מצווה

    לעמוד השאלה
    מכון הלכה חב"ד

    מכון הלכה חב"ד

    מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    553 צפיות
  • כאשר אדם רוצה מעצמו לגשת כש"ץ או שאין מי שיבקש ממנו לגשת, מותר לו לעלות (בלי שהזמינוהו פעמיים וסרב)?

    כיוון שבימינו אנשים לא יוצאים ידי חובה בתפילת השליח ציבור ומתפללים בעצמם את התפילה, כתבו הפוסקים שאין צורך לסרב, ואף ניתן לגשת ללא שמבקשים, כי לגשת כשליח ציבור, בפרט ביום חול, אינו נחשב כיבוד.

    לעמוד השאלה
    הרב מנחם מענדל הלפרין

    הרב מנחם מענדל הלפרין

    הרב מנחם מענדל הלפרין // לדף הרב

    335 צפיות
  • בבית כנסת שיש חזן קבוע המקבל משכורת חודשית מבית הכנסת, בשנים האחרונות הקול שלו כבר פחות נאה, האם מותר לגבאי לפטר אותו ממשרתו?

    לא נכון להעביר אותו מתפקידו מסיבה זו, העיקר שיהיה שליח ציבור ירא שמיים.

    לעמוד השאלה
    הרב שרגא נתן דהן

    הרב שרגא נתן דהן

    דיין ומו"צ בבית שמש וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    348 צפיות
  • האם מותר לעיוור להיות שליח ציבור?

    עיוור חייב בכל המצוות, ולכן יכול להוציא אחרים ידי חובה, ויכול להיות שליח ציבור.

    לעמוד השאלה
    הרב מנחם מענדל ויינר

    הרב מנחם מענדל ויינר

    הרב מנחם מענדל ויינר // לדף הרב

    455 צפיות
  • אדם הניגש כשליח ציבור בבית כנסת, שאומרים בליל שבת לאחר השכיבנו, את פסוקי 'ושמרו' האם יאמר עמהם?

    מנהג חב"ד שלא לומר ושמרו לאחר סיום ברכת השכיבנו מחשש הפסק, ואף העובר לפני התיבה במקום הנוהגים לומר, לא יאמר עמהם.

    לעמוד השאלה
    הרב מנחם מענדל ויינר

    הרב מנחם מענדל ויינר

    הרב מנחם מענדל ויינר // לדף הרב

    301 צפיות
  • ש"ץ שטעה בתפלתו כיצד ינהג?

    ש"ץ שטעה בתפלתו שבלחש, אינו חוזר ומתפלל שוב את תפלת העמידה, משום שבכך יגרום טורח לציבור, אלא יסמוך על חזרת-הש"ץ אותה יאמר מיד, וכשיסיימה יאמר בלחש "אלקי, נצור" ויפסע לאחוריו כפי שנוהג היחיד. ואם טעה בתפלתו שבלחש בשלשת הברכות הראשונות של תפלת שמונה עשרה - כל עוד ואוחז הוא עדיין בתפלתו יחזור, אך אם כבר סיים תפלתו לא יחזור, שלא להטריח את הציבור.

    לעמוד השאלה
    הרב ליאור רוזנבוים

    הרב ליאור רוזנבוים

    דיין ומורה-צדק בבאר שבע וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    382 צפיות
  • יש עניין שהחזן יעמוד דווקא לימין ארון הקודש?

    אכן, כך נוהגים בהרבה מבתי הכנסת בכלל, וכן של אנ"ש - וזאת משום החשיבות של המקום לצד ארון הקודש וחשיבותו של צד ימין. ובכל מקרה כתבו הפוסקים שאין לשנות בצורת ובסדרי בתי הכנסת ממה שנהגו מדורי דורות.

    לעמוד השאלה
    הרב שמעון פרבר

    הרב שמעון פרבר

    הרב שמעון פרבר // לדף הרב

    361 צפיות
  • האם צריך ששליח הציבור ישאר בעמוד בזמן אמירת תהילים שאחרי התפילה?

    כן, הש"ץ לא יעבור לאמירת התהלים למקום אחר בביהכנ"ס, אלא מיד אחרי אמירת "אך צדיקים" יתחיל באמירת התהלים, בעודו ליד עמוד התפילה.

    לעמוד השאלה
    הרב שמעון פרבר

    הרב שמעון פרבר

    הרב שמעון פרבר // לדף הרב

    266 צפיות
  • מה אומר הש"צ לפני נשיאת כפים?

    כשמסיים הש"ץ את ברכת 'הטוב שמך ולך נאה להודות', אומר 'אלקינו ואלקי אבותינו ברכנו', ותיבת 'כהנים' אומר בקול רם, ומסיים 'עם קדושך כאמור'. (פסקי הסידור לאדה"ז. וראה היכל מנחם ח"ג ע' רסד). הכהנים לא יתחילו ברכת 'אשר קדשנו בקדושתו של אהרן' עד שיסיים החזן קריאת 'כהנים' (שו"ע אדה"ז או"ח סקכ"ח סכ"ח). אם יש רק כהן אחד בדוכן – הש"ץ לא אומר את תיבת 'כהנים' בקול רם (שו"ע אדה"ז שם סט"ו) - אך עליו לומר (בקול רגיל) את הנוסח של 'אלקינו ואלקי אבותינו ברכנו' - שהרי זה חלק מסדר התפילה של הש"ץ. (וראה שו"ע אדה"ז שם סעיפים לב, נז).

    לעמוד השאלה
    הרב שמואל מקמל

    הרב שמואל מקמל

    מו"צ בנוף הגליל // לדף הרב

    423 צפיות
  • יהודי מארץ הקודש שיש לו חיוב מה עושה בחזרת הש"ץ לענין ותן טל ומטר כשהוא בחו"ל ושם עוד לא שואלים גשמים?

    בחזרת השץ אומר כמו בחו"ל

    לעמוד השאלה
    הרב דניאל לנאו

    הרב דניאל לנאו

    מורה צדק, קייב וחבר מכון הלכה חב"ד // לדף הרב

    428 צפיות
צור קשר בוואטסאפ