
שאלות ותשובות
4 תוצאות
-
כשמוציאים יותר מספר תורה אחד, האם האוחזים ספר תורה עומדים בעת ההגבהה?
כשמגביהים את ספר התורה כל הקהל עומדים, חוץ ממי שאוחז בספר תורה אחר - שעליו להישאר לשבת עם ספר התורה שבידו, ולא יעמוד.
לעמוד השאלההרב שמואל מקמל
394 צפיות -
מה יעשו ציבור שיש להם רק שני ספרי תורה כשמוציאים שלשה ספרי תורה (לקריאת משפטים, ר"ח אדר, שקלים)?
יקראו בס"ת ראשון ששה קרואים בפרשת משפטים כנ"ל. אחרי עליית הששי מניחים את ספר התורה השני על שולחן הקריאה ומגביהים את הספר הראשון. בס"ת השני יעלה השביעי לקריאה של ראש חודש, ולאחר מכן יגידו קדיש מיד ללא הפסק. אחרי הקדיש והגבהת ספר התורה השני לוקחים שוב את הספר הראשון למפטיר בפרשת שקלים. אחרי המפטיר מגביהים שוב את ספר-התורה.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
343 צפיות -
כשמוציאים שלשה ספרי תורה (לקריאת משפטים, ר"ח אדר, שקלים), מה יעשו ציבור שיש להם רק ספר אחד?
יקראו את שלוש הקריאות באותו הספר, ויקפידו שלא להפסיק (בגלילת הספר או בכל דבר) בין סיום עליית "שביעי" לקדיש, אלא מיד בסיום הקריאה וברכת התורה יאמר חצי קדיש. ומגביהים את הספר רק פעם אחת – אחרי הקריאה האחרונה (של מפטיר).
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
187 צפיות -
מהו סדר קריאת התורה בשבת ר"ח אדר?
מוציאים שלשה ספרי תורה, בס"ת ראשון קוראים ששה קרואים בפרשת השבוע, ולא מפסיקים ב"שביעי", אלא העולה ששי קורא עד סיום הפרשה. אחרי עליית הששי מניחים את ספר התורה השני על שולחן הקריאה ומגביהים את הספר הראשון. אין אומרים קדיש. לא יפתחו את הספר השני ולא יסירו את המפה עד שיגללו את הראשון. בס"ת שני עולה השביעי, וקוראים – מתוך הקריאה של ראש חודש – את קרבנות מוסף שבת וראש-חודש: מ"וביום השבת" עד "ונסכו". אחרי עליית השביעי – לפני הקדיש – מניחים את ספר התורה השלישי על שולחן הקריאה. אין להניח את הספר הראשון על שולחן הקריאה בזמן אמירת הקדיש. אומרים קדיש ומגביהים את הספר השני כאשר הספר השלישי מונח על שולחן הקריאה. לא יפתחו את הספר השלישי ולא יסירו את המפה עד שיגללו את השני. בס"ת שלישי עולה המפטיר, וקורא את פרשת שקלים (בתחילת פרשת כי תשא). מגביהים את הספר השלישי. וקוראים את הפטרת שבת שקלים, ולאחר סיום ההפטרה – לפני הברכות – מוסיפים פסוק ראשון ופסוקים אחרונים של הפטרת ראש חודש ("כה אמר ה' השמים כסאי"; "והיה מדי חודש"; "ויצאו וראו", וחוזרים שוב על הפסוק "והיה מדי חודש").
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
187 צפיות