
שאלות ותשובות
17 תוצאות
-
יחיד שלא שמע 'קדושה', ונמצא במקום שיש עשרה, האם יכול להתפלל בקול את תפילת שמונה עשרה ולומר קדושה?
אף שכתוב בשולחן ערוך לנהוג כן, אין נוהגים כך מכיון שעל-פי הקבלה אין לעשות זאת.
לעמוד השאלה270 צפיות -
העומד בתפילתו בברכת "שים שלום" והתחילו הציבור קדושה, האם יכול להמשיך עד אחרי יהיו לרצון על מנת שיוכל לענות קדוש, ברוך, ימלוך?
-
אדם הנמצא בעזרת נשים הנמצאת בחדר נפרד מבית הכנסת, האם חייב לענות קדושה לקדושה?
-
אדם המתפלל מילה במילה עם הש"ץ כשאומר חזרת הש"ץ, צריך לומר בקדושה את כל הנוסח כולל "לעומתם משבחים" ו"ובדברי קדשך"?
-
כשאני מתפלל שמונה עשרה קצת באריכות אני לא מספיק לומר קדושה, האם זה בסדר או שעדיף לקצר בתפילה?
-
אם מתפללים בבית הכנסת אך לא שומעים את החזן מרוב הגודל של בית הכנסת האם מותר וצריך לענות אמן, לומר קדושה וכו'?
-
האם צריך לומר בקדושה בחזרת הש"ץ את "לעומתם משבחים" ו"ובדברי קדשך"?
כן, בלחש (ואפילו אם אוחזים בפסוקי דזמרה). כך נוהג הרבי שליט"א מלך המשיח.
לעמוד השאלההרב מנחם כהן
423 צפיות -
אדם המתפלל שחרית בשעה שהש"ץ אוחז בחזרת הש"ץ של מוסף ויחד אוחזים בברכת מחיה המתים, האם יכול לומר עם הש"ץ קדושת כתר אף שנמצא בשחרית?
-
כשהציבור מגיע ל"כתר" במוסף של ראש חודש ואני עדיין עם תפלין, מה עלי לעשות?
יש לחלוץ את התפילין לפני תפילת מוסף. אך אם אתה עדיין בתפילת שחרית, אתה יכול לענות גם עם תפילין על הראש (ונוהגים במצב כזה לכסות את התפילין).
לעמוד השאלה515 צפיות -
האם מותר להגיד קדושה ומודים לפני ברכות התורה?
לכתחילה יש לומר ברכת התורה לפני, אך אם לא הספיק יענה קדושה ומודים.
לעמוד השאלההרב מיכאל שלמה אבישיד
304 צפיות -
אדם שנמצא בשירותים של בית הכנסת ושומע קדיש, קדושה וכדומה, האם צריך לענות?
-
האם חנוכיות של מבצעים טעונות גניזה או שאפשר לפנותם לפח האשפה?
בעיקרון ניתן להניחם באשפה, אלא שלעיתים רשומים עליהם פסוקים ומאמרי חז"ל ויש להפריד חלקים אלו ולגנזם ואת היתר ניתן לזרוק, וראוי להניחם בתוך שקית ובצורה מכובדת.
לעמוד השאלההרב משה רוזנבלט
706 צפיות -
עד מתי צריך לכסות את התפילין בכתר במוסף?
לכאורה עיקר הבעיה בפסוקי כתר, מכל מקום לא מתאים באמצע קדושה להתעסק עם התפילין לכן ראוי לכסותן עד סוף הקדושה.
לעמוד השאלה317 צפיות -
מי שמאריך בתפילתו והגיעו הציבור לקדושה והוא שותק ומכוון לצאת ידי חובה מתי צריך לחזור להתפלל אחרי קדושה או אחרי ברכת אתה קדוש?
אין צורך להמתין לאחר ברכת 'אתה קדוש' אלא יכול לחזור להתפלל לאחר סיום הקדושה.
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
217 צפיות -
האם יש בעיה לקיים מצוות תשמיש בין עלות השחר לנץ החמה?
-
אדם שנמצא בתפילת שבת בברכות קריאת שמע, ושמע קדושת שחרית, מה יאמר בקטע של "ברוך כבוד"- האם יסיים "ובדברי קדשך כתוב לאמר" כבחול, או "כדבר האמור בשירי עוזך" וכו', אף שזה חלק מהפיוט "ממקומך" שאינו רשאי לאומרו?
בברכות ק"ש מפסיקים לקדושה אך לא אומרים את כל הנוסח של הקדושה, אלא רק את המשפטים: קדוש קדוש קדוש, ברוך כבוד וכו', ימלוך ה' וכו', ללא הוספת שאר הקטעים של שבת או של חול.
לעמוד השאלההרב יוסף יצחק זלמנוב
402 צפיות -
מה דיני השמן והתפילות שנותרו מימי החנוכה?
השמן שנותר בחנוכיה והפתילות (מצד השמן הבלוע בהם) לאחר היום השמיני של חנוכה, כיוון שהוקצו למצוותן, אם לא התנה עליהם שאינו מַקְצֶה אותם – נאסרו בהנאה ועליו לשרפם במדורה בפני עצמה (ואין להשהותם לשנה הבאה). אם הנרות דלקו חצי שעה לאחר צאת הכוכבים, ולאחר מכן כבו – אין קדושה בשיירי השמן. אך יש שהחמירו בכך אם לא התנה בפירוש, ולכן אם רוצה להשתמש בשמן זה לכתחילה ראוי להתנות בפירוש שאינו מַקְצֶה שמן זה. ואף אם הקצה - לא ישתמש בביזיון ככל תשמיש מצווה שבלה. אך השמן הנותר בבקבוק, אין בו קדושה בכל אופן ומותר ליהנות ממנו.
לעמוד השאלההרב שמעון מאיר פרבר
241 צפיות