
שאלות ותשובות
23 תוצאות
-
אני עובד בלילה עד 12 בצהרים, השאלה אם אני יכול לטבול במקוה בערב בשביל מחר?
-
האם נוהגים לעמוד באמירת הקרבנות בבוקר?
לא. אמנם אדמו"ר הזקן בשולחן ערוך מהדורה קמא כותב לומר בעמידה, אך במהדורה בתרא אדמו"ר הזקן כותב שלא צריך לעמוד.
לעמוד השאלה371 צפיות -
האם יש להורות לאישה להתפלל שחרית אחרי חצות במקרה שלא היה לה זמן להתפלל בגלל הילדים?
יש מקום, כמובן יש לעשות זאת רק בשעת הדחק גדולה ולא באופן קבוע. חשוב מאוד להקפיד על ברכות השחר ק"ש וקרבנות בבוקר.
לעמוד השאלה552 צפיות -
מאיזה שעה ניתן לטבול בשביל תפילת שחרית?
-
Quelles sont les passages de la prière de Cha’harith que les femmes ont l’obligation de réciter, si elles n’ont pas le temps de la faire entièrement ?
La prière de Cha’harith pour les femmes devra contenir au minimum les passages suivants : les Berakhoth du matin, la lecture du déroulement de l’offrande perpétuelle (Korbanoth), la lecture du Chéma’ avec la bénédiction "Ga’al Israël", la ‘Amida et ‘Aleinou Léchabéa’h.
לעמוד השאלה115 צפיות -
האם מותר להסתפר לפני תפילת שחרית?
-
האם אפשר להתפלל שמונה עשרה של שחרית לפני הנץ במניין?
-
מה עדיף, תפילה במניין לפני נץ החמה או ביחידות בזמן?
-
האם בערב יום כיפור אומרים בשחרית בית יעקב ומזמור לתודה?
-
אדם המתפלל שחרית בשעה שהש"ץ אוחז בחזרת הש"ץ של מוסף ויחד אוחזים בברכת מחיה המתים, האם יכול לומר עם הש"ץ קדושת כתר אף שנמצא בשחרית?
-
בחול המועד מהי תפילת שחרית קצרה לאשה?
-
האם צריך לעמוד בקריאת שמע של תפילת שחרית?
לא. וכתבו הפוסקים שה"מחמיר" על עצמו ונעמד במיוחד לצורך קריאת שמע בעמידה, הרי הוא עובר על דברי חכמים, שכן זה שהתירו לקרוא קריאת שמע בישיבה, אינו בכדי להקל, אלא משום שלא ראו חכמים מעלה כלל, בעמידה בקריאת שמע. ועל פי פנימיות העניינים יש עניין דווקא שיקרא קריאת שמע וברכותיה כשהוא מיושב.
לעמוד השאלההרב יוסף יצחק זלמנוב
594 צפיות -
מי שבמזיד לא התפלל עד סוף זמן תפילה, האם בכל אופן יכול ללמוד חסידות ורק אז להתפלל?
לימוד חסידות לפני התפילה הוא חלק בלתי נפרד מהתפילה וכל זמן שיש לאדם חיוב להתפלל, יש עליו חיוב ללמוד חסידות לפני התפילה. לכן בנידון דידן- אם זה עדיין לפני חצות, צריך ללמוד. לאחר חצות, הפסיד את תפילת שחרית אם היה מזיד, ובשוגג - יתפלל תשלומים.
לעמוד השאלה1561 צפיות -
עד איזה שעה מותר להתפלל שחרית?
-
האם מותר להתפלל שחרית אחרי סוף זמן תפילה (אפילו כשזה גולש לצהרים) בשביל לימוד חסידות?
נפסק להלכה בשולחן ערוך שאין להתפלל לאחר חצות ואם עבר הזמן, לא יוכל להתפלל את תפילת שמונה עשרה, וישלים תפילת תשלומין במנחה. אך לעיתים הדברים נראים אחרת אצל חסידים, ובפרט אצל עובדי השם שמאריכים בהכנות לתפילה עד שלעיתים תפילתם נמשכת אחרי חצות, דבר שנראה ח"ו היפך השולחן ערוך. על כן יש לראות בהוראות ובמכתבים של רבותינו נשיאנו כיצד צריכה להיות ההנהגה בפועל. כותב הרבי במכתב כללי מיום ח"י אלול ה'תשמ"ז: "שחשבון-הצדק, וההחלטות הנובעות ממנו, צריכים להקיף את כל שלושת העמודים: תורה, עבודה וגמילות-חסדים... וכדי שכל אחד משלושת העמודים יהיה כפי שצריך להיות, נדרשת בכל אחד מהם קביעות בזמן ובמקום, וכן, ואדרבה בעיקר - קביעות בנפש"... ומסביר הרבי, "עבודה: נוסף על כך שתהיה תפילה בזמנה ותפלה בציבור, צריכה העבודה שבלב זו תפילה להקיף ולמצות את הלב והנפש...". וראה בספר המנהגים: "הוד כ"ק אבותינו רבותינו הקדושים... פסקו להלכה לאלו ששאלו בעניין תפילה בציבור, דאיך יקיימו שניהם: לעסוק בעבודה שבלב באריכות התפילה, ולהתפלל בציבור? ענו להם, כי פירוש תפילה בציבור, בשעה שהציבור מתפללים. וסידרו להם כי ישמעו כל התפילה, קדישים, ברכו, קדושה, קריאת-התורה והקדישים דתפילת ציבור, ואחר-כך להתפלל במתינות איש איש כפי השגת יד שכלו בהעבודה שבלב". והרבי כותב במכתב: "ואחרי-כן להתפלל כפי יכולתו, זאת אומרת בכוונה כפי יכולתו. ובאם מתארך תפילתו יותר מן הציבור, הרי העיקר בתפילה היא השימת-לב והכוונה. ובהתחלתו ביחד עם הציבור, הרי גם בזה מעין תפילה עם הציבור, אף שכמובן רק 'מעין'". והורה הרבי למי שנהג להתחיל תפילתו בשבת לכתחילה לאחר חצות היום: "אין לעשות קביעות מהנהגות כמו אלו... ויתייעץ עם זקני אנ"ש במקומו, אשר יתנו לו הוראות בזה איך לתקן שלא יוצרך לקצר בההכנה הנחוצה לעבודת התפילה וענייני התפילה עצמה, ובכל אופן לא יתחיל תפילתו אחר חצות". למעשה: אם קם בבוקר מוקדם, ניגש בכובד ראש להכנה ראויה לתפילה ללא דברים בטלים ומקדיש זמן לעסוק בהתבוננות כמבואר בתניא. וכאשר המניין מתחיל תפילה, מתחיל יחד איתם וברצינות הראויה כעומד לפני המלך והתעכב משך זמן בתפילה ובנתיים הגיע זמן חצות, ע"פ הוראות הרבי ימשיך בתפילתו עד לסיום התפילה. אך כאשר לא מדובר במצב כזה אלא שלא קם כל כך מוקדם או שלא ניצל את הזמן כראוי וכשמגיע תפילת הציבור מתמהמה, אין שום היתר שלא להתפלל במניין כראוי וחייב להתפלל שמונה עשרה במניין ולפני חצות היום. ואם לא הספיק, לא יוכל להתפלל שמונה עשרה שחרית ויצטרך להתפלל תפילת תשלומין במנחה.
לעמוד השאלה4085 צפיות -
האם מותר בערב שבת לפני תפילת שחרית, לקנות לחמניות לשבת?
-
האם עדיף להתפלל תפילת שחרית ללא מנין לפני חצות או להתפלל במנין לאחר חצות?
יש להתפלל לפני חצות אף ביחיד, ובפרט שיצירת מניין שיתפלל לכתחילה אחר חצות - היא בעייתית ביותר.
לעמוד השאלה1501 צפיות -
האם מותר לשמוע קריאת מגילה לפני תפילת שחרית?
על פי הקבלה אין לקרוא או לשמוע את המגילה לפני תפילת שחרית, גם אם לא תהיה לו אחר כך אפשרות לשמוע בציבור.
לעמוד השאלההרב יוסף יצחק זלמנוב
155 צפיות -
Un homme qui a oublié de faire ‘Arvith hier, peut-il faire Min’ha deux fois, aujourd’hui ?
Une Tefilath Tachloumine (prière de compensation) ne peut être faite qu’à proximité de la prière manquée (C.a.d. qu’il faudrait plutôt faire deux fois Cha’harith, dans ce cas). Mais s’il n’a pas prié à nouveau à proximité de Cha’harith, il lui sera possible de faire une Tefilath Nédava (prière en don), mais il faudra y ajouter quelque chose en plus du texte de la prière. Bien entendu, ce ne sera possible que s’il est en mesure de se concentrer correctement pendant cette prière, mais si ce n’est pas le cas, mieux vaudra ne pas faire de Tefilath Nédava.
לעמוד השאלה53 צפיות -
כאשר ערים בלילה כמו בחג שבועות, האם יש עניין לישון לפני התפילה?
הוראת רבותינו נשיאנו היא, אשר לא כדאי להתפלל תפילת שחרית לאחר לילה שלם ללא שינה. אלא יש ללכת לישון מעט ואחר כך להתפלל, כדי להוסיף בצלילות הדעת בזמן התפילה. כמובן, אשר יש להקפיד להתפלל בזמן – לפני חצות היום, ולא לאחר את זמן התפילה עקב השינה.
לעמוד השאלהמכון הלכה חב"ד
1138 צפיות -
האם פת של שחרית חייב להיות המוציא או שיכול להיות גם מזונות או שהכל?
-
האם עדיף להתפלל שחרית לפני הנץ במניין, או להתפלל ביחידות בנץ החמה?
מובן שהכוונה אחרי עלות השחר, וגם לכתחילה יש להתפלל מנץ החמה, גם ביחיד. אמנם אם זקוקים לו בכדי להשלים את המניין - עליו להגיע ולהצטרף למניין העשרה, ובמקרה הצורך אף להתפלל עמם, ובפרט אחרי זמן טלית ותפילין ("משיכיר").
לעמוד השאלההרב אברהם מזרחי
1033 צפיות -
סיימתי שחרית של ראש חודש וכבר חלצתי תפילין ואז נזכרתי שלא אמרתי יעלה ויבוא, האם כשאני חוזר על שמונה עשרה אני צריך להניח תפילין?
א. אם התפללת מוסף - לא חוזרים על שמונה עשרה. ב. אם אתה לפני מוסף, ומתפלל שמונה עשרה שוב - לא חייבים להניח, אם רוצים אפשר ובברכה.
לעמוד השאלההרב מנחם מענדל הלפרין
921 צפיות