דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

Votre panier est vide.

שאלות ותשובות

50 תוצאות

  • האם ניתן להשלים את נתינת דמי חנוכה, אחרי שחנוכה כבר הסתיים?

    אלה שלא הספיקו לתת דמי חנוכה בשלימות, ישתדלו להשלים בימים הסמוכים לחנוכה, וכל המקדים הרי זה משובח.

    לעמוד השאלה
    הרב מנחם מענדל ויינר

    הרב מנחם מענדל ויינר

    // לדף הרב

    503 צפיות
  • מה המנהג בקשר לנתינת דמי חנוכה בליל רביעי או חמישי של חנוכה?

    הרבי אומר שבליל רביעי או חמישי לתת כפליים או יותר, באופן של חידוש על כל יום.

    לעמוד השאלה
    437 צפיות
  • כשיש טיסה בחנוכה שממריאים לפני השקיעה ונוחתים בארץ רק בבוקר, מה עושים עם הדלקת נרות?

    1.אם עוד לא נקנו הכרטיסים, לחסידים בהחלט יש לבחור טיסה שבה לא מפסידים את המצוה של נרות חנוכה. 2. בדיעבד כשכבר אי אפשר לשנות את מועד הטיסה ויש בזה הפסד מרובה. אם היציאה מהבית (בחו"ל בו גרים עד הטיסה) היא אחרי פלג המנחה ניתן להדליק את הנרות בדירה - בברכה, ולדאוג למישהו שישמור עליהן ושידלקו עד חצי שעה אחר צאת הכוכבים. 3.במידה וצריכים לצאת מהבית קודם לכן, אם מתגוררים בחו"ל בדירה שישארו בה אחר נסיעתכם יהודים אחרים (בעלי הבית או אורחים אחרים) יש למנות אחד מהם לשליח שידליק עבורכם הנרות בזמנם, ובמקביל אתם תדליקו במטוס פנס שפועל על בטריות (לפחות כמה דקות אחר המועד שידוע לכם שהשליח מדליק בדירה), להדלקה זו מספיק פנס אחד וידלק חצי שעה בלי להזיזו, ובלי ברכה כמובן. כל זה לדעות שאולי מועיל פעולות אלו, לקיום מצות נר חנוכה. אבל כאמור יש פוסקים הסוברים שכל זה אינו מועיל להחשב כקיום מצות נר חנוכה, ובמקרה זה הנכם מפסידים מצות נר חנוכה, אף שזה מחמת פטור שאינכם במקום דירה ולכן כאמור אין זה לכתחילה.

    לעמוד השאלה
    הרב ישראל יצחק הלפרין

    הרב ישראל יצחק הלפרין

    // לדף הרב

    513 צפיות
  • האם נוהגים לתת דמי חנוכה גם לילדים נשואים?

    הרבי מורה לתת גם לנשואים.

    לעמוד השאלה
    1247 צפיות
  • האם דמי חנוכה לילדים צריך להיות דווקא בכסף, או שניתן לקנות ספרים ומשחקים במקום כסף?

    נהוג שדמי חנוכה דוקא בכסף, והרבי הזכיר זאת בשיחותיו כמה פעמים, ואחת הסיבות כדי לתת לילדים אפשרות לתת צדקה מכסף שלהם.

    לעמוד השאלה
    הרב מיכאל שלמה אבישיד

    הרב מיכאל שלמה אבישיד

    // לדף הרב

    811 צפיות
  • האם יש עניין לתת דמי חנוכה?

    מנהג ישראל (תורה היא) לתת דמי חנוכה לילדים, וכן נהגו רבותינו נשיאינו. “מנהג רבותינו נשיאינו - לקיים מסיבות לבני הבית בימי חנוכה, ולחלק “דמי חנוכה” לבני הבית, ובפרט לילדים, לבנים ובנות. כי כאשר כל אחד מקיים מנהג זה - בפרסום המתאים - ועוד בהוספה והרחבה על ידי הוספה בנתינת “דמי חנוכה” בריבוי (שעל ידי זה מתוסף בענין השמחה אצל הילדים) - מתקשרים עוד יותר (על ידי קיום מנהג זה) עם רבותינו נשיאינו, שזה נותן תוספת כח להחדיר את תורתם, הוראותיהם, ומנהגיהם אל תוך חיי היום יום הפרטיים”.

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    // לדף הרב

    1707 צפיות
  • האם אלמנה חייבת להדליק נרות חנוכה?

    אלמנה חייבת להדליק נר חנוכה בביתה.

    לעמוד השאלה
    248 צפיות
  • האם יש עניין שמחנך יתן לתלמידיו דמי חנוכה?

    כ"ק אד"ש הורה שהמחנכים וראשי מוסדות החינוך יתנו מעות חנוכה לכל התלמידים.

    לעמוד השאלה
    649 צפיות
  • איזה שמן הכי מהודר להדלקת חנוכיה?

    שמן זית זך הכשר וראוי למאכל.

    לעמוד השאלה
    687 צפיות
  • האם אלו שנזהרים במשך השנה שלא להוציא כסף במוצאי שבת, יכולים לתת דמי חנוכה במוצאי שבת?

    הרבי דיבר בחיוב לגבי הנתינה במוצאי שבת קודש בזמן ההדלקה, ולאלה שנזהרים שלא להוציא כסף במוצאי שבת קודש, הציע הרבי לדבר אודות העניין ולתת בפועל למחרת - ביום ראשון. ובהזדמנות אחרת שלל את הנתינה במוצאי שבת קודש.

    לעמוד השאלה
    505 צפיות
  • האם צריך להפריש מעשר מדמי חנוכה?

    אכן, צריך להפריש.

    לעמוד השאלה
    688 צפיות
  • כאשר מדליקים נר חנוכה אחרי צאת הכוכבים – כמה שמן יוצקים בנרות?

    שיעור השמן שצריך לתת הוא 50 דקות, ומנהגנו להקפיד ע"כ גם כשמדליקים לאחר צאת הכוכבים.

    לעמוד השאלה
    781 צפיות
  • האם יש חובה לעשות סעודה בחנוכה?

    לגבי חנוכה לשון הרמ"א הוא: "ויש אומרים שיש קצת מצוה בריבוי הסעודות, משום דבאותן הימים היה חנוכת המזבח. ונוהגין לומר זמירות ושבחות בסעודות שמרבים בהם, ואז הוי סעודת מצוה".

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    // לדף הרב

    528 צפיות
  • מהו הטעם לאמירת הלל שלם בחנוכה והאם היחיד מברך עליו?

    תקנו חכמים להודות ולהלל לה' באמירת פרקי ההלל שבתהלים, ברגלים שנקראו "מועד" ונאסרו במלאכה וגם התייחדו בקרבנותיהם כגון חול המועד סוכות. מלבד תקנה זו, נהגו ישראל לומר את ההלל בששת הימים האחרונים של פסח אף שלא התייחדו בקרבנות, וכן בראשי-חודשים; אך כדי שיהיה ברור שהלל זה נאמר מצד המנהג ולא כחובה, מדלגים על שני חלקים מתוך הלל-השלם. ובחנוכה נהגו לומר הלל-שלם מפני גודל-הנס שאירע בו. נחלקו הפוסקים לגבי הברכה לפני ואחרי ההלל, בימים שאין גומרים אותו. למעשה, מנהג חסידים שמברכים אז על ההלל בתחילתו ובסופו בחשאי (כלומר לפני השליח ציבור). גם המתפלל ביחידות מברך.

    לעמוד השאלה
    הרב שי שמעון כהן

    הרב שי שמעון כהן

    // לדף הרב

    368 צפיות
  • האם ניתן להסתפר בחנוכה?

    אפשר להסתפר בחנוכה.

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    // לדף הרב

    793 צפיות
  • האם יש עניין לאכול בחנוכה מאכלים שעשויים בשמן, ומדוע?

    זה מנהג ישראל, לזכר נס פך השמן.

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    // לדף הרב

    969 צפיות
  • שמן למאכל שהשתמשתי בו להדלקה ונשאר בבקבוק שמן האם מותר להשתמש בו לאכילה?

    השמן שבקבוק לא הוקצה להדלקה, ואפשר להשתמש בו לשאר דברים.

    לעמוד השאלה
    הרב פנחס קדיש

    הרב פנחס קדיש

    // לדף הרב

    759 צפיות
  • האם נוהגים בימי החנוכה ללכת עם סירטוק?

    הולכים עם הלבושים הרגילים כמו יום רגיל.

    לעמוד השאלה
    1480 צפיות
  • האם יש מקום להדר בהדלקת נרות חנוכה של פעוטות בני שנתיים-שלוש שיהיה דוקא בשמן או שמספיק שידליקו בנרות?

    מקום להדר יש, אך לא חובה.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    // לדף הרב

    905 צפיות
  • בתור שליח בשכונה, האם יש ענין לחלק ולהדליק חנוכיות גם בחנויות או שיש ענין רק בבתים?

    גם בחנויות משום העוברים והשבים.

    לעמוד השאלה
    982 צפיות
  • האם נשים יכולות לצאת ידי חובה בהדלקת נרות חנוכה מחנוכיה של חב"ד בקניון?

    לא יוצאים ידי חובה בהדלקות ציבוריות.

    לעמוד השאלה
    הרב פנחס קדיש

    הרב פנחס קדיש

    // לדף הרב

    1527 צפיות
  • האם מותר בחנוכה לאשה לטגן לביבות בחצי שעה הראשונה שהנרות דולקים?

    מותר לנשים לבשל ולטגן בחצי שעה הזאת, זה לא נכלל במלאכות האסורות.

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    // לדף הרב

    1142 צפיות
  • האם גם האישה צריכה להישאר ליד נרות החנוכה חצי שעה?

    לא צריכה להישאר אבל אינה עושה מלאכה בזמן הזה, למעט בישול, אפיה, וכיוצא בזה. שיכולה לעשות.

    לעמוד השאלה
    הרב פנחס קדיש

    הרב פנחס קדיש

    // לדף הרב

    1103 צפיות
  • האם מותר להביא דמי חנוכה לאישה בזמן ההרחקות?

    מותר להביא, כפשוט לא מיד ליד.

    לעמוד השאלה
    414 צפיות
  • מותר לאחר את קבלת השבת כדי להספיק להדליק נרות חנוכה סמוך לשקיעה?

    לא. אין לאחר את זמן קבלת השבת יותר מהרגלו הקבוע, גם לא לצורך הדלקת נרות חנוכה. מי שרגיל לקבל שבת מוקדם – ידליק את נרות החנוכה לפני קבלת השבת (ובלבד שזה יהיה לאחר פלג המנחה), וישים מראש די שמן כדי שידלקו כשיעור הנדרש בלילה.

    לעמוד השאלה
    28 צפיות
  • מה הדין של אבל בחנוכה?

    האבלות ממשיכה כרגיל. כאשר ניגש להיות חזן, מתפלל עד ההלל ובהלל יחליף אותו אחר. בהדלקה הראשונה בביתו מברך שהחיינו אך לא בבית הכנסת. במסיבות חנוכה משפחתיות בביתו המתקיימות ללא תזמורת - יכול להשתתף.

    לעמוד השאלה
    1350 צפיות
  • נגמר לנו השמן, האם מותר להדליק חנוכיה שחלק מהנרות בשמן וחלק בנרות שעווה?

    לא, אין להדליק חלק בשמן וחלק בנרות, כיוון שנראה כאילו שני אנשים הדליקו.

    לעמוד השאלה
    135 צפיות
  • האם יש עדיפות להשתמש בפתילות הישנות בהדלקת נרות חנוכה?

    המשמשים בקודש אצל הרבי החליפו כל יום בחדשות. אמנם אין מניעה מלהשתמש בישנות וכן נהג כ"ק אדמו"ר הריי"צ.

    לעמוד השאלה
    712 צפיות
  • כאשר נשאר שמן בחנוכיה מההדלקה אתמול האם אפשר להשתמש בו להדליק היום?

    מותר להדליק בשמן שנשאר.

    לעמוד השאלה
    415 צפיות
  • באיזה גובה צריכה להיות מונחת החנוכיה לכתחילה?

    מעל 3 טפחים = 24 ס''מ. מתחת ל10 טפחים = 80 ס''מ, והכוונה היא לגובה של הלהבה.

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    // לדף הרב

    650 צפיות
  • בחורי ישיבה היכן ידליקו נרות - בבית המדרש (ה'זאל'), בפנימיה או בחדר האוכל?

    לכתחילה ידליק כל בחור בפתח חדרו שבפנימיה, בו הוא ישן, וזהו המקום שמיוחד לו מבחינת שמירת החפצים, הפרטיות וכו'. ואז גם ניכרת ההדלקה של כל אחד בפני עצמו, משא"כ בחדרים הכלליים כגון חדר האוכל. בדיעבד, או כאשר לא ניתן להדליק שם, כגון שיש חשש סכנה - ניתן להדליק בחדר האוכל - המקום קבוע לסעודה (ויש מרבני אנ"ש שהורו שלבחורים עדיף בחדר האוכל, ואילו לתלמידות ושאר השוהים בפנימיות - בחדר) בבית המדרש - רק אם נוהגים לאכול שם בקביעות, וכשאין ברירה אחרת.

    לעמוד השאלה
    916 צפיות
  • למה לא נוהגים להדליק שמש עם שמן זית?

    בפשטות כי אז כמעט בלתי אפשרי להדליק באמצעותו את שאר הנרות, וגם שיהיה עוד היכר בינו לבין הנרות עצמם.

    לעמוד השאלה
    239 צפיות
  • באיזה פתילות יותר מהודר להשתמש לחנוכה בצמר גפן או בפשתן?

    מנהג כ"ק אד"ש מה"מ להדליק בפתילות מצמר גפן.

    לעמוד השאלה
    537 צפיות
  • תלמיד הלומד בישיבה שעל יד ביתו אך ישן הוא בישיבה, היכן ידליק נרות חנוכה - בבית או בישיבה?

    יש להדליק במקום שישנים שם.

    לעמוד השאלה
    הרב דניאל גראבסקי

    הרב דניאל גראבסקי

    // לדף הרב

    557 צפיות
  • האם ניתן לשחק בסביבונים על מטבעות כסף, או שזה נחשב להימורים?

    למרות שניתן לומר שמוחלים על הכסף. אין ראוי לעשות כן.

    לעמוד השאלה
    555 צפיות
  • האם אחר שעבר שיעור הזמן שהנרות צריכים לדלוק, מותר להשתמש לאורם?

    מחמירים לא להשתמש לאור הנרות גם אחר שעבר שיעור הדלקתם (50 דקות).

    לעמוד השאלה
    503 צפיות
  • מה עושים עם החנוכיות של הילדים אחרי חנוכה?

    אם אין בהם פסוקים אפשר לזרוק. אם יש פסוקים צריך לגנוז.

    לעמוד השאלה
    891 צפיות
  • האם ניתן למנות שליח ל 'שומר' על נרות החנוכה במקום להישאר ליד הנרות חצי שעה, כדי לצאת למבצעים?

    הרבי השאיר לפעמים את הרבנית כ"שומרת" אם יצא לפני שעברו 30 דק'. כמובן יש ללמוד מזה רק במידה והדבר נצרך לזכות יהודים וכדומה.

    לעמוד השאלה
    698 צפיות
  • בהדלקת חנוכיה במקום העבודה שמתבצעת שעה לפני השקיעה, עד מתי צריך שהנרות ידלקו?

    צריך שידלקו עד חצי שעה לאחר השקיעה לפחות.

    לעמוד השאלה
    434 צפיות
  • אני יוצא למבצעים ב5 וחוזר ב10 בלילה, ואשתי חוזרת מהעבודה ב6. עדיף להדליק נרות חנוכה לפני שאני יוצא בלעדיה או איתה כשאני חוזר?

    תדליק עם אשתך כאשר אתה חוזר. (גם להדליק לבד ב5 זה אפשרות, ואשתך יוצאת בזה ידי חובה, אבל עבור שלום בית עדיף להדליק עם האשה).

    לעמוד השאלה
    הרב דניאל גראבסקי

    הרב דניאל גראבסקי

    // לדף הרב

    971 צפיות
  • מהו הזמן הראוי ביותר להדלקת נרות חנוכה?

    אמרו חכמים אודות זמן הדלקת נר החנוכה: "מצוותה משתשקע החמה עד שתכלה רגל מן השוק". בכדי לפרסם את הנס, ובפרק זמן זה, מרב האנשים יוכלו להיוודע לנס. וכתבו הפוסקים שיש להקפיד שהנרות ידלקו לפחות עד חצי שעה לאחר צאת הכוכבים. למעשה אנו נוהגים להדליק את הנרות בין תפלת "מנחה" לתפלת "מעריב" לאחר שקיעת החמה, ומקפידים שהנרות ידלקו 50 לפחות דקות. אלא שכתבו הפוסקים שאם לא מתאפשר הדבר, ניתן בעת הצורך לאחר את זמן ההדלקה; משום שכיום "כלתה רגל מן השוק" בשעה מאוחרת בהרבה מזמן התלמוד, וכן ההדלקה היא בבית, ועיקר הפרסום היא לבני הבית. אלא שכאמור, לכתחילה יש להדליק לאחר שקיעת החמה, ו"זריזין מקדימין למצוות". אלא שלאחר צאת הכוכבים יש להתפלל ערבית קודם.

    לעמוד השאלה
    1243 צפיות
  • האם עדיף שהחנוכיה תהיה בכניסה לבית בפנים, למרות שאי אפשר לשבת שם ולראות את החנוכיה?

    אין עדיפות כזו, תדליקו בפתח מרכזי בתוך הבית שניתן לשבת אצלו.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    // לדף הרב

    435 צפיות
  • האם מותר לכבות את נרות החנוכה לאחר 50 דקות?

    כעיקרון מותר. אך נוהגים להשאיר אותם שידלקו עד הסוף.

    לעמוד השאלה
    555 צפיות
  • הדלקתי נרות חנוכה חצי שעה לפני השקיעה האם יצאתי ידי חובה?

    למעשה צריך להדליק שוב אך אין לברך דספק ברכות להקל.

    לעמוד השאלה
    הרב משה קורנווייץ

    הרב משה קורנווייץ

    // לדף הרב

    464 צפיות
  • הנרות נכבו קודם שעבר חצי שעה - צריך לחכות עוד חצי שעה מהזמן שהדלקתי שנית?

    לא. מספיק להדליק שוב עד שיעבור חצי שעה מתחילת ההדלקה הראשונה.

    לעמוד השאלה
    572 צפיות
  • האם ניתן להדליק את החנוכיה בנרות משמן מוצק או שצריך להדליק דוקא בשמן נוזלי?

    זה בסדר, אך יש המהדרין שיהיה נוזלי ממש כבבית המקדש.

    לעמוד השאלה
    516 צפיות
  • האם אשה מוציאה ידי חובה את בעלה בהדלקת נרות חנוכה כאשר היא מדליקה בביתה?

    מן הדין האישה יכולה להוציא אותו ידי חובה, אך אם יגיע מאוחר יותר, עדיף שיתכוון לא לצאת ידי חובה, וידליק גם בעצמו.

    לעמוד השאלה
    625 צפיות
  • האם יש עדיפות שהפתילות לנרות חנוכה יהיו צמר גפן נקי ולא מצופה עם שעווה?

    כן עדיף צמר גפן נקי שאז השמן זית נדלק מיד, כאשר יש שעווה השמן זית לא נדלק מיד. זה לא מעכב בדיעבד, אבל לכתחילה עדיף צמר נקי.

    לעמוד השאלה
    934 צפיות
  • מי ששב לביתו בשעה מאוחרת, עד מתי יכול להדליק את נרות החנוכה?

    מצווה מן המובחר להדליק את נרות החנוכה "משתשקע החמה", אולם בעת הצורך ניתן להדליק מאוחר יותר כיוון שעיקר הפרסום הוא לבני הבית. ודנו הפוסקים אודות מי שיוצא מביתו לפני זמן ההדלקה, ושב בשעה שבני ביתו כבר ישנים. למעשה ראוי שיבקש שאחד מבני הבית ידליקו בזמן שלא בנוכחותו, ויתכוון שלא לצאת בהדלקתם, וכשיבוא לביתו יכול להדליק כי לא יצא ידי חובתו בהדלקתם. ואם לא הדליקו בביתו בתחילת הלילה ובני ביתו ערים יכול להדליק בברכה עד עלות השחר, ואם הם ישנים ראוי שיהיה לפחות עוד אחד ער, ויכול לברך. וכתבו הפוסקים שמי שמברך גם כשאין עוד אדם נוסף עמו - אין למחות בידו.

    לעמוד השאלה
    759 צפיות
  • האם צריך ועדיף להניח דווקא בחלל הפתח עצמו, או שאפשר מבחינת נוחות להניח בטפח הסמוך לפתח?

    לכתחילה צריך להיות דווקא בחלל הפתח. אם לא ניתן להניח שם, אפשר גם מחוץ לחלל בטפח הסמוך אליו.

    לעמוד השאלה
    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    הרב יוסף יצחק זלמנוב

    // לדף הרב

    424 צפיות
צור קשר בוואטסאפ